2.4 C
București
sâmbătă, 26 noiembrie 2022

16 linii de autobuz din Londra propuse pentru desființare

Publicat pe



Autoritatea de transport a Londrei începe o consultare publică pe tema reducerii frecvenței cu care circulă autobuzele și pe tema desființării unor linii în centrul și zonele din jurul centrului capitalei.

Scopul unor astfel de măsuri este ca Transport for London (TfL) să se încadreze în cerințele de rentabilitate de care depinde continuarea susținerii financiare de la guvern pentru companie, scrie Bloomberg.

TfL afirmă că propunerile supuse consultării publice vor duce la reducerea cu 4% a rețelei de transport cu autobuzul în 2024/2025 și la economii substanțiale de bani publici, odată ce unele linii se desființează sau se schimbă în zonele unde deja există alte linii sau moduri de transport. Guvernul a cerut ca TfL să economisească 400 de milioane de lire până la sfârșitul anului fiscal 2024/2025, drept condiție pentru a da bani pe mai departe companiei.

Veniturile TfL au scăzut drastic după ce pandemia a schimbat profund obiceiurile pasagerilor, mulți londonezi renunțând la navetă atâta timp cât au avut posibilitatea să lucreze de acasă. După redeschiderea orașului, cererea de transport a reînceput să crească, însă rămân destule linii de autobuz cu ocupare insuficientă, mai ales pe măsură ce serviciile de transport cu trenul se îmbunătățesc și se instalează infrastructură pentru circulația cu bicicleta.

Autoritatea de transport a obținut un al patrulea pachet financiar de urgență de la guvern în luna februarie, iar acum urmează să negocieze până la sfârșitul lunii iunie un acord de finanțare pe termen lung. TfL a avertizat că dacă nu va reuși să ajungă cu guvernul la un acord pe termen lung, ar putea fi constrânsă să reducă serviciile de transport cu autobuzul cu 20%, ceea ce ar afecta în mare măsură economia orașului.

TfL propune scoaterea din circulație a 250 de autobuze pe 16 linii, însă în total 78 dintre cele 620 de linii de autobuz din Londra vor cunoaște schimbări sau scurtări în cadrul acestui plan.

Potrivit City FM, cele 16 linii propuse pentru desființare sunt: 4, 11, 12*, 14*, 16, 24*, 31, 45, 72, 74, 78, 242, 259, 521, C3, D7, la care se adaugă 6 linii de noapte: N11, N16, N31, N72, N74, N242.

Consultarea inițiată de TfL va dura șase săptămâni, iar dacă publicul va aproba planul, primele linii ar putea fi desființate chiar la sfârșitul acestui an, iar restul până la sfârșitul lui 2023.

Primarul laburist Sadiq Khan a comentat că responsabil pentru reducerea serviciilor de transport este guvernul conservator al lui Boris Johnson. „În timpul pandemiei, londonezii au făcut ceea ce trebuia și au stat acasă ca să salveze vieți. Dar aceasta a redus finanțele TfL, care depinde atât de mult de veniturile obținute din vânzarea biletelor. Spre deosebire de alte orașe, cum sunt New York sau Paris, rețeaua noastră de transport nu primește finanțare substanțială din partea guvernului central.”

Capitala noastră este crucială pentru economia UK, iar sistemul nostru de transport este combustibilul care îi permite să funcționeze. Subfinanțarea este ignoranță economică în cel mai înalt grad”, a adăugat primarul.

MyLondon scrie că, deși schimbările din rețeaua de autobuze sunt menite să înlăture suprapunerile de rute, în realitate unele linii vor rămâne fără niciun fel de serviciu de transport. TfL a redus deja frecvența serviciilor pe anumite linii, cum ar fi 521 iși 113.

Sofia Neagu © 03.06.2022






Sursa: diasporaro.co.uk

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri