6.8 C
București
vineri, 31 martie 2023

Ce să faci dacă nu ai primit încă voucherul pentru factura la energie în UK

Publicat pe



Una din cinci gospodării nu și-a valorificat la timp voucherele lunare din decembrie pentru plata energiei, în valoare de £67, astfel încât acestea au expirat.

PayPoint, care se ocupă de distribuire, a trimis sute de mii de vouchere la începutul lunii decembrie, în cadrul programului de sprijin pentru plata facturilor la energie început anul trecut, în valoare totală de £400. Compania a comunicat însă că doar 83% dintre gospodării au folosit aceste vouchere înainte de expirarea lor, în urmă cu o săptămână.

Programul de sprijin pentru factura de energie, Energy Bill Support Scheme (EBSS), are patru tranșe, fiecare în valoare de £66 sau £67, începând cu luna octombrie 2022 și terminând în martie 2023. Voucherele expiră la trei luni după ce au fost emise, ceea ce înseamnă că voucherele din octombrie au expirat începutul lui ianuarie, cele din noiembrie la începutul lui februarie, iar cele din decembrie la începutul lui martie.

Situația a fost acum însă ceva mai bună decât în lunile precedente. PayPoint a precizat că 81% dintre voucherele aferente lunilor octombrie și noiembrie au fost folosite înainte de a expira. Totuși, și în primele două luni, gospodăriile au pierdut aproximativ £80 milioane din ajutorul guvernamental, fiindcă aproximativ 1,3 milioane de vouchere nu au fost valorificate, potrivit The Guardian.

Consumatorii cu contoare inteligente și cei cu plata prin debit direct primesc automat un discount de £66 sau £67 la plata facturii, fie ca reducere la suma lunară debitată direct, fie ca plăți în contul bancar. Pentru clienții cu contoare preplătite, voucherele sunt trimise prin e-mail sau poștă de către furnizorii de energie, urmând ca beneficiarii să le răscumpere, adică să le valorifice ulterior la un magazin care dispune de un PayPoint.

„Valorificările voucherelor sunt la nivelul la care ne-am așteptat, în comparație cu alte programe guvernamentale similare, cum ar fi Warm Home Discount. Totuși, un sondaj recent comandat de PayPoint a arătat că 15% dintre oameni nu au auzit niciodată de EBSS, ceea ce explică de ce unele vouchere nu sunt folosite”, spune Steve O’Neill, director de marketing la PayPoint, citat de The Independent.

Dacă cineva are un voucher nevalorificat, care a expirat, a fost pierdut sau nu a fost livrat, poate cere furnizorului său de energie să îl reemită, cu o nouă perioadă de valabilitate de trei luni”, recomandă O’Neill.

„Deși este foarte rar ca aceste programe să atingă un nivel de valorificare de 100%, trebuie să facem tot ce e posibil ca să ne asigurăm că beneficiarii știu de existența programului și că, dacă este nevoie, primesc vouchere reemise de furnizori”, a adăugat reprezentantul companiei.

Wera Hobhouse, parlamentară liberal-democrată de Bath, a emis la rândul său un comunicat în care arată că în regiunea South West, trei din zece vouchere au rămas nevalorificate. Aceasta înseamnă că beneficiarii din zonă, în special consumatori cu contoare preplătite, nu au folosit 130.000 de vouchere în valoare totală de £8,4 milioane.

„Furnizorii de energie sunt responsabili să le comunice clienților cu contor preplătit cum să acceseze sprijinul guvernamental prin intermediul voucherelor. Furnizorii sunt, de asemenea, obligați să facă mai multe încercări de a contacta clienții care nu și-au valorificat voucherele”, afirmă Hobhouse.

„Guvernul și companiile din energie trebuie să facă tot ce pot pentru a se asigura că aceste plăți sunt onorate. Oamenii pierd un sprijin vital în plină criză a facturilor, iar acest lucru trebuie remediat”, insistă Wera Hobhouse.

Teofil Ștefănescu © 17.03.2023






Sursa: diasporaro.co.uk

Mai multe stiri

Ultimele Stiri