Tarifele de călătorie cu metroul și autobuzul urmează să crească cu aproximativ 4% anul viitor, a anunțat comisarul pentru transporturi din Londra.
Această majorare va fi urmată, la rândul ei, de creșteri în anii următori care ar trebui să acopere rata inflației, astfel încât Transport for London (TfL) să-și poată reface bugetul afectat de pandemie.
Evening Standard a calculat că tarifele metroului londonez sunt mai mari decât la orice alt metrou din lume, prețul mediu al unui bilet fiind de circa 29p pe kilometru, adică mai mult decât dublu față de media de 12p a tarifelor din 39 de orașe mari ale lumii. În același timp, tarifele la călătoriile cu autobuzul în Londra sunt pe locul al treilea în topul celor mai scumpe din lume, iar cele pentru London Overgorund sunt pe locul al patrulea în lume.
La începutul acestei luni, tarifele TfL au crescut deja în medie cu 5,9%, incluzând o scumpire cu 12% a călătoriilor cu metroul în zona 1 la orele de vârf. Bugetul TfL pentru 2023/24, publicat în această săptămână, precizează că această majorare de tarife creștere a tarifelor ar trebui să producă un plus de venituri de £98 milioane.
Comisarul TfL, Andy Lord, a fost chestionat de London Assembly în privința perspectivelor pentru tarifele de transport dincolo de anul financiar curent. Răspunsul lui a fost: „În planul nostru de afaceri pornim de la o creștere a tarifelor de 4% în anul fiscal 2024/25. Pe mai departe, proiecția este de majorare cu rata inflației plus 1% în anii următori. Evident, toate deciziile privind tarifele țin de primar, dar aceasta este ipoteza noastră de lucru actuală.”
În următoarele 12 luni, TfL se așteaptă la o creștere de 7% a numărului de pasageri, ceea ce va duce la creșterea veniturilor din tarife cu peste£800 milioane și va ajuta compania să treacă pe profit pentru prima dată în istoria sa. Tarifele reprezintă acum 65% din veniturile TfL, față de 72% înainte de pandemie.
În mod normal, tarifele TfL cresc în fiecare lună ianuarie, odată cu tarifele naționale la transportul feroviar, deși în timpul pandemiei creșterile au fost amânate până în luna martie. Primarul Sadiq Khan are puterea de a respinge propunerile de tarife ale TfL, dacă dorește să impună o majorare diferită.
Primarul este dornic să facă tot ce poate pentru a menține tarifele la un nivel scăzut. Cel pentru călătoria cu autobuzul este în continuare cel mai mic din țară și ne angajăm să îl menținem așa”, a declarat Seb Dance, viceprimarul responsabil cu transporturile. Tariful pentru autobuz este în prezent de £1,75.
Andy Lord a adăugat că numărul de pasageri a rămas sub nivelul dinainte de pandemie, deși transportul din capitală se descurcă mai bine decât alte zone ale UK. „Continuăm să analizăm modul în care putem încuraja călătoriile în general, în special în zilele de luni și vineri”, a spus el.
„Previzionăm, ca parte a planului nostru de afaceri, o creștere constantă până la 86% din nivelul dinainte de pandemie, cu excepția liniei Elizabeth, pe mijloacele de transport cu metroul și pe calea ferată, și de 91% până în decembrie 2025. Vom vedea ce putem face pentru a accelera aceasta”, a precizat Lord.
Vor fi introduse noi trenuri pe Docklands Light Railway (DLR) anul viitor și pe linia Piccadilly începând cu 2025. TfL vrea să obțină finanțare guvernamentală pentru a crește dimensiunea flotei de trenuri de pe linia Elizabeth de la 70 în prezent, precum și pentru a face față supraaglomerării preconizate la Old Oak Common atunci când se va deschide prima etapă a liniei de mare viteză HS2, peste aproximativ un deceniu.
Sofia Neagu © 23.03.2023
Dacă donezi £1 pe lună, vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, știri relevante și articole neîntrerupte de reclame.
Trăim în Evul Media, expuși la o inflație de informații fără precedent. În babilonia generală, în care fiecare canal de știri încearcă să atragă cât mai multe vizualizări, uneori exagerând și pulverizând panică, noi ne străduim să fim o sursă de informații imparțiale, prezentate cu discernământ.
Nu publicăm niciodată articole de scandal, cancan, nudități ori știri “bombă” despre criminali români, furturi de la bancomate etc. Credem că, per amsamblu, românii din UK sunt paroliști, harnici, profesionali, își plătesc taxele la timp și sunt oameni de ispravă… Refuzăm să credem că minoritatea criminalilor români care ne fac reclamă proastă printre străini ne reprezintă ca și comunitate. Preferăm să nu ne întoxicăm cititorii cu povești despre crimele lor.
Prin revista “Diaspora” ne străduim să îi ajutăm pe românii din UK să se integreze în societatea britanică.
În plus, dacă primim suficiente donații de la cititori ca tine, vrem să angajăm avocați care să ne apere drepturile atunci când suntem nedreptățiți (individual sau în grup) ca imigranți români în UK.
Pentru sugestii, întrebări sau comentarii, ne poți contacta prin email: [email protected].