26.1 C
București
marți, 5 iulie 2022

Pentru ce infracțiuni vor putea fi amendați șoferii din Anglia de consiliile locale

Publicat pe



Consiliile locale vor avea atribuția de a amenda șoferii pentru încălcări minore ale regulilor de trafic, ceea ce va crește numărul de amenzi aplicate eronat, avertizează RAC (Royal Automobil Club).

Toate consiliile locale din Anglia și Țara Galilor vor putea solicita începând din luna mai să preia o parte din responsabilitățile poliției și să aplice ele amenzile pentru o serie de contravenții de circulație, urmând ca primele amenzi să fie plătite după 1 iunie de șoferi către primării. Aceasta ar uniformiza legislația, ținând cont că la Londra și Cardiff primăriile aplică deja aceste amenzi.

Motivația acestei schimbări, după cum spune guvernul, este „reducerea aglomerației din trafic, îmbunătățirea serviciilor de transport cu autobuzul și consolidarea siguranței pe drumurile publice”.

În prezent, amintește This Is Money, încălcările minore ale regulilor, cum ar fi virajele în direcția interzisă, opririle în locuri nepermise sau conducerea pe pista de bicicletă, sunt evaluate de poliție, care deseori alege să nu sancționeze deloc șoferii.

În schimb, odată cu preluarea de către primării a atribuției de a amenda șoferii, este posibilă „apariția unei avalanșe de amenzi aplicate incorect”, mai ales acolo unde localitățile au nevoie de bani și vor încerca să exploateze legea sancționând cât mai mult șoferii. Exemplul tipic este cel al intersecțiilor marcate în centru cu un pătrat format din linii galbene încrucișate („yellow box junctions”).

Se poate primi foarte ușor penalizare pentru staționarea oricât de scurtă în pătratul marcat cu galben, de exemplu dacă intrarea în pătrat dacă partea opusă a intersecției nu este liberă, iar mașina nu poate trece dincolo de intersecție fără să oprească pe pătratul galben. Penalizarea se poate da chiar dacă doar o parte a mașinii intră în teritoriul pătratului. Conform Codului rutier, singurul caz în care staționarea pe pătrat nu este penalizată este atunci când mașina va vira la dreapta, dar nu poate înainta pentru că din sens opus vin alte mașini care au prioritate.

La Londra, amenda este de 160 de lire, redusă la 80 de lire dacă este plătită în 14 zile. În Cardiff, amenda este de 70 de lire, redusă la 35 de lire dacă este plătită în 21 de zile.

RAC a cerut guvernului să actualizeze regulile în privința trasării intersecțiilor cu pătrat galben, pentru a evita astfel ca mii de șoferi să fie amendați din greșeală. RAC apreciază, de exemplu, că multe intersecții au marcajele galbene aplicate în zone greșite, cu pătratele mai mari decât ar trebui, sau în zone unde mobilierul urban sau clădirile împiedică șoferii să-și dea seama din timp că va urma un pătrat galben sau dacă au suficient spațiu dincolo de intersecție încât să poată trece fără oprire prin intersecție.

Conform RAC, ar trebui făcută și o actualizare a regulamentului de semnalizare și marcaj rutier, întrucât acesta nu precizează clar cum trebuie concepute și trasate pătratele încât să nu încurce inutil mersul vehiculelor. În 2018, un sondaj al RAC arăta că opt din zece șoferi au dificultăți de a respecta regulile de acces în intersecțiile cu pătrat galben, iar aproape jumătate (46%) recunoșteau că uneori ajung să se oprească din greșeală în ele.

În 2020, anul cu cea mai mare reducere a circulației din cauza pandemiei, Transport for London a aplicat 76.977 de amenzi numai pentru incidentele legate de intersecțiile cu „yellow box”. Cât privește sumele strânse, RAC citează surse oficiale care arată că între 2016 și 2018, Londra și Cardiff au câștigat 86 milioane de lire din aplicarea unui total de 1,3 milioane de amenzi.

Ioana Paraschiv © 06.04.2022






Sursa: diasporaro.co.uk

Mai multe stiri

Ultimele Stiri