8.9 C
București
duminică, 27 noiembrie 2022

Top 10 mașini second-hand de evitat în UK

Publicat pe



Cele mai puțin fiabile mărci și modele de mașini second-hand din UK apar într-un top mai puțin obișnuit și publicat de revista Car Dealer Magazine.

Modelul Range Rover din generația anterioară este cel mai prost clasat în cel mai recent index de fiabilitate lansat de compania de asigurări Warrantywise, alături de modelele Audi, Bentley, BMW, Mazda și Porsche. Compania spune că acest lucru sugerează natura problematică a mașinilor de lux, indiferent cât de opulente și aparent performante sunt acestea.

Warrantywise Reliability Index 2022 a fost realizat pe baza datelor referitoare la peste 131.000 de garanții auto extinse, mașini ieșite din garanția producătorului și modele care nu se mai produc. 

Cotat ca fiind cel mai puțin fiabil, conform indicelui, Range Rover din generația anterioară are cea mai mică notă, din cauza frecvenței și a costului reparațiilor. Cu cel mai mare cost pentru reparații, de 23.890 de lire, și cu o frecvență mare a reparațiilor care îi afectează fiabilitatea generală, a obținut un scor general de 20,2 din 100. Costul mediu al reparațiilor pentru acest model, înregistrat în 2021, a fost de 1.607 lire.

Pe locul al doilea s-a situat BMW M3, cu cel mai mare cost pentru reparații estimat la 23.890 de lire și un scor de 21,4, în timp ce Range Rover Sport s-a clasat pe locul al treilea, cu un scor general de 23,1. Cel mai mare cost pentru reparații în cazul acestui model a fost de 22.358 de lire.

Restul topului celor mai puțin fiabile cuprinde alte două BMW-uri (X6 și M5), două Porsche (Ppanamera și Cayenne), plus modele Audi (Q7), Bentley (Continental GT) și Mazda (CX-5). Ultimul clasat, deci cel mai performant dintre cele mai puțin fiabile, este BMW M5, unde cel mai mare cost al reparațiilor a fost de 10,129 de lire și un scor general de 30,8. De remarcat că pe locul al nouălea este Mazda CX-5, unde costul cel mai mare al reparațiilor este cu mult mai mic, în schimb scorul general de 29,6 a fost aici tras în jos de faptul că acest model a avut nevoie de reparații mult mai frecvent.

„Indicele de fiabilitate este extrem de revelator cu privire la modul în care mașinile de lux, care ar putea părea prin excelență performante din cauza prețurilor mari, nu sunt întotdeauna așa. Opinia că ele ar trebui să fie foarte fiabile judecând după prețul pe care clienții îl plătesc pentru ele este destul de populară, dar această evaluare a datelor este utilă pentru a îndruma clienții atunci când doresc să cheltuiască o sumă mare pentru o mașină de lux, cum ar fi un Porsche”, a comentat Lawrence Whittaker, directorul general al Warrantywise.

Creșterea costurilor cu piesele de schimb și cu manopera reparațiilor față de anul trecut și presiunile continue legate de creșterea costului vieții înseamnă că acum devine și mai important să vă protejați investițiile și să aflați și ce mașini de ocazie ar fi sau nu rentabil de cumpărat”, afirmă Whittaker.

Potrivit unei statistici publicate în luna mai de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), asociația producătorilor și a comercianților auto din UK, circa 8,4 milioane de mașini care circulă în UK la ora actuală au mai mult de 13 ani, iar media de vârstă a mașinilor din parcul auto britanic a atins un nivel maxim de 8,7 ani, cu peste un an mai mult decât în urmă cu un deceniu.

Constantin Bunea © 01.09.2022






Sursa: diasporaro.co.uk

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri