18.1 C
București
duminică, 2 octombrie 2022

John Boyega revizuiește o poveste adevărată tragică

Publicat pe


În 2017, Lance Corporal Brian Easley a făcut titluri naționale când a intrat într-o bancă Wells Fargo din Atlanta, Georgia, și a spus unui casier al băncii că avea o bombă în rucsac. Intențiile lui nu erau să jefuiască banca așa cum s-ar aștepta unii. Planul său era să folosească situația ostaticilor pentru a atrage atenția asupra faptului că Departamentul Afacerilor Veteranilor reținuse un cec de 892 de dolari care îi era de drept. În ciuda eforturilor unor primii care au recunoscut disperarea lui Easley, el a fost încă un om de culoare în America, care suferea de o criză de sănătate mintală.

Povestea lui Easley și rezultatul său tragic au fost ulterior raportate în profunzime de către Sarcină și scop reporter Aaron Gella cărui acoperire detaliată asupra sistemului care a eșuat un veteran american a continuat să inspire Abi Damaris Corbin și Kwame Kwei-Armahscenariul lui. Filmul marchează, de asemenea, debutul regizoral al lui Corbin, iar ea dă dovadă de un ochi ascuțit pentru a surprinde planuri care sunt atât evocatoare, cât și bazate pe personaje, fără a fi niciodată gratuite. Chiar și moartea tragică a lui Easley este înfățișată cu respect, oferind doar o urmă sumbră de sânge în timp ce robotul Andros pleacă din corpul său fără viață.

John Boyega a intrat în rolul lui Easley anul trecut când Jonathan Majors a fost afectat de angajamentele sale față de Marvel. Boyega este, fără îndoială, unul dintre cei mai buni și mai străluciți interpreți ai generației sale. In timp ce Razboiul Stelelor Poate că l-a împins pe deplin în ochii publicului, abilitatea sa de a transmite frumos întreaga gamă de emoții umane în Detroit, Topor Micsi acum 892 și-a asigurat locul de putere în industrie. Easley nu este un rol ușor de întruchipat, deoarece a fost o persoană din viața reală care a cunoscut un sfârșit tragic în urmă cu doar cinci ani.

LEGATE DE: John Boyega se va întoarce pentru „Attack the Block 2” împreună cu scriitorul/regizorul Joe Cornish

Acolo unde ar fi existat un impuls de a se înclina spre PTSD, schizofrenie, paranoia pentru un efect dramatic, Boyega îl joacă în schimb cu o nuanță atentă. Într-o fereastră scurtă de timp, ajungi să-ți pese atât de mult de Easley, încât spărgerea inimii de la final este cu atât mai gravă. Chiar și atunci când își dezvăluie planurile la bancă și o ia pe Estel Valerie (Nicole Beharie) și Rosa Diaz (Selenis Leyva) ostatic, poți să empatizezi cu el și să înțelegi ce l-a împins în prag. Beharie oferă o performanță remarcabilă, încercând să păstreze un comportament rece și colectat, în timp ce își ține frica. Atât Leyva, cât și Beharie au lucrat bine cu Boyega, ajutând la transmiterea acestui sentiment de teroare amestecat cu înțelegere.

În ciuda sosirii unei forțe de poliție destul de diversificate, nu există nicio confuzie aici cu privire la de ce parte sunt polițiștii în timp ce se pregătesc să-i scoată pe cei doi ostatici. Nu decurge ca negocierile cu ostatici în filme, pentru că aceasta este inspirată dintr-o poveste adevărată – poliția întârzie să răspundă, se dă cap cu presa, FBI-ul refuză să comunice cu familia și, în cele din urmă, eșuează, nu numai Easley, dar ostaticii care trebuie să trăiască cu vinovăția morții lui.

În timp ce polițiștii încearcă să-și dea seama care este planul lor, Easley ia legătura cu un reporter local de știri pe nume Lisa Larson (Connie Britton) care îi dă o ureche să asculte. Ea se angajează gânditoare cu el, încercând să-i înțeleagă motivațiile și să vorbească despre acțiunile lui disperate. Au discutat despre fiica lui, serviciul său militar și experiența lui frustrantă cu VA. În aceste momente, Corbin folosește flashback-uri inteligente – arătând fragmente din conversațiile cu fiica sa, turneul său în străinătate și conversațiile sale fără margini cu VA. Ele ajută publicul să se conecteze la Easley, fără să scadă vreodată din prezent.

Într-unul dintre rolurile sale finale, Michael K. Williams o înfățișează pe Eli Bernard, o versiune fictivă a Sgt. Andre Bates, negociatorul care a ajuns în sfârșit la fața locului. La fel ca Easley, el era un fost marin și un negru, care se ocupase de VA. 892 își încadrează conversațiile cu aceeași durere ca și povestea adevărată, trăgând citate directe din înregistrările acelei zile fatidice. Din toate punctele de vedere, negociatorul credea că Easley va ieși în viață din bancă odată ce vor ajunge la un acord. Era încrezător că viața lui Easley valorează mai mult de 892 de dolari.

Despre ce este cu adevărat sfâșietor 892 este că moartea lui Easley nu a realizat nimic. Departamentul de poliție s-a simțit îndreptățit în acțiunile lor, Departamentul pentru Afaceri Veteranilor nu le-a corectat niciodată greșeala și nici nu a plătit familiei sale ce i se datora; nu a existat nicio reformă a VA sau o mișcare pentru a rezolva criza veteranilor fără adăpost sau directive pentru îmbunătățirea îngrijirii sănătății mintale. Situația lui a fost una anormală, este norma pentru câți veterani sunt tratați în America. Să sperăm că, cu interesul reînnoit pentru povestea lui pe care acest film îl va strânge, se poate face ceva pentru a-l ajuta pe următorul Brian Easley, înainte de a fi prea târziu.

892 este un film puternic, care va lăsa publicul zguduitor pe măsură ce filmele de credit se vor desfășura. Corbin și Armah au adaptat cu grijă o realitate tragică și au prezentat-o ​​cu grație și înțelegere, ceea ce, sperăm, va forța publicul să se gândească la realitatea în care trăiesc. Pentru unii oameni, sistemele care se presupune că sunt în vigoare pentru a ajuta, oferă asistență sub formă de pamflete, cozi lungi și obiective de lunetist.

Nota: A

892 a avut premiera la Sundance săptămâna aceasta, dar nu a fost anunțată încă o dată de lansare în cinematografe.



Sursa: cinematv.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri