4-6 august| Descoperă Rowmania 2023, ediția a IX-a, la Alba Iulia: Ce activități vor fi organizate pentru pasionații de vâslit
Descoperă Rowmania / România naturală văzută din barcă este o campanie națională care promovează ecoturismul și principiile sale, cu accent pe valorificarea patrimoniului local și a resurselor naturale. Proiectul, inițiat de Asociația “Ivan Patzaichin – Mila 23” în parteneriat cu Administrația Națională “Apele Române”, are zece ediții la activ, cu opt în Alba Iulia și include o relevantă componentă de informare și educare cu privire la eforturile depuse pentru exploatarea eficientă și responsabilă a acestor resurse.
Din 2019, Descoperă Rowmania dace parte dintr-o campanie mai amplă a Asociației Ivan Patzaichin, campania Apele Unite ale României, care propune activități de educație non-formală, ecologizare și sport în aer liber în speranța angrenării comunităților într-un exercițiu de descoperire, prețuire și protejare a apelor ce le traversează și de valorizare a peisajului urban riveran. Un râu sănătos și iubit de locuitori poate contribui la consolidarea profilului identitar al localității. Insistând asupra conceptului de râu ca sursă de dezvoltare pentru oraș, campania duce mai departe ideea democratizării acestuia și omagiază relația universală omapă.
Este o campanie națională de educare și ecologizare, ce are ca scop asumarea responsabilității față de resursa apă – prin prevenirea poluării, desfășurarea de activități în natură și dezvoltarea de proiecte ce au la bază râul. Evidențiază potențialul pe care apele interioare îl joacă în viața locuitorilor orașelor: ca sursă de dezvoltare a orașului modern, sunt prezentate într-o manieră inovativă, prin încurajarea practicării de activități în natură, sportului de masă, a sportului nautic în natură într-un spațiu urban. Se adresează cetățenilor localităților cu deschidere la apă și stakeholderilor locali.
Obiectivul general este acela de a reapropia oamenii de natură și de a-i reconecta la aceasta, având ca instrument canotca, ca activitate vâslitul, ca main drive competiția și ca inspirație mișcarea Rowmania și peinițiatorul acesteia, Ivan Patzaichin. Printre obiectivele specifice ale campaniei se numără:
1. Reconectarea oamenilor la natură prin participarea la activități pe apă – competițiile de vâslit în canotci
2. Dezvoltarea de programe pentru copii, care să le deschidă apetitul pentru activități legate de apă și care
să îi facă să își asume rolul de protectori ai apelor
3. Promovarea gastronomiei locale și a turismului gastronomic prin intermediul unei demonstrații culinare
4. Promovarea ecoturismului și a turismului lent în România.
Campania se bucură de mare succes, edițiile anterioare beneficiind de o largă acoperire în media locală și națională. Evenimentele au atras un public…