17.9 C
București
marți, 4 octombrie 2022

Alimentația potrivită pentru prevenirea tensiunii. Ce trebuie să conțină mâncarea din farfurie

Publicat pe



Studiul, publicat în jurnalul Hypertension, se bazează pe date obținute din 1997 până în  2015 de la 12.200 de adulți din China, în cadrul Sondajului de Sănătate și Nutriție din China.

Participanții au fost evaluați în funcție de numărul surselor de proteine ​​pe care le-au consumat din opt categorii. Aceste surse de proteine ​​includ cereale integrale, cereale rafinate, carne roșie procesată, carne roșie neprocesată, carne de pasăre, pește, ouă și leguminoase. Pentru fiecare sursă consumată, participanților li s-a acordat un punct.

După șase ani, cercetătorii au urmărit participanții pentru a evalua dacă aceștia au dezvoltat hipertensiune arterială de la sondajul inițial.

Cercetătorii au descoperit că mai mult de 35% dintre participanți au dezvoltat hipertensiune arterială precoce.

Participanții care au consumat patru sau mai multe surse de proteine ​​pe săptămână au avut un risc cu 66% mai scăzut de a dezvolta hipertensiune arterială, comparativ cu cei care au consumat două sau mai puține surse de proteine ​​pe săptămână.

„Nutriția poate fi o măsură ușor accesibilă și eficientă pentru a lupta împotriva hipertensiunii arteriale. Alături de grăsimi și carbohidrați, proteinele sunt unul dintre cei trei macronutrienți de bază.

O dietă echilibrată cu proteine ​​din surse diferite poate ajuta la prevenirea dezvoltării hipertensiunii arteriale.”, a spus autorul studiului, Xianhui Qin, MD, de la Centrul Național de Cercetare Clinică pentru Boli de Rinichi de la Spitalul Nanfang de la Universitatea Medicală de Sud din Guangzhou, China, în comunicatul de presă.

Cauzele comune ale hipertensiunii arteriale sunt consumul crescut de alimente procesate și consumul ridicat de alcool. Tensiunea arterială poate fi, de asemenea, afectată de istoricul familial sau de alte medicamente.

În afară de medicamentele pentru tensiunea arterială, există modalități naturale de a reduce tensiunea arterială, prin ajustări la stilul de viață. Gestionarea stresului, somnul între șapte și nouă ore pe noapte și 150 de minute de activitate fizică pe săptămână pot ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale.

 





Sursa: www.antena3.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri