0.1 C
București
vineri, 3 februarie 2023

Cătălin Drulă, reacţie dură la rezilierea contractului pentru Centura Sud: “Prea puțin, prea târziu și prea stupid”

Publicat pe


Fost ministru al Transporturilor şi deputat de Timiş, preşedintele USR, Cătălin Drulă, a avut o reacţie virulentă la vestea privind rezilierea contractului pentru construirea Centurii de Sud a Timişoarei. El spune că acest proiect a început strâmb, a fost derulat prost, iar rezilierea a fost făcută pre târziu, adăugând că este vorba de un eşec 100% Grindeanu-PSD.

După mai multe ameninţări cu rezilierea contractului, CNAIR a tăiat în carne vie şi a trecut astăzi la fapte anulând contractul pentru Centura Sud cu firma Tirrena Scavi. De fapt au fost trei contacte în total reziliate la nivelul întregii ţări cu această firmă italiană. Fost ministru al Transporturilor, deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă afirmă că a avertizat cu mult timp în urmă că proiectul este prost.

“Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% Grindeanu/PSD. Un proiect început strâmb, derulat prost și reziliat mult prea târziu. Monumentul prostiei PSD la Transporturi. În 2017, Grindeanu premier PSD de la Timișoara, oprea actualizarea documentației pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud la standard de 4 benzi cu intersecții denivelate. Era musai după noile directive de la partid să se liciteze pe vechea documentație de centură în standardul de anii ‘60, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel. Pretextul invocat: se va termina mai repede așa. Am avertizat atunci în 2017 că e o idee mai mult decât proastă. Că drumul va fi gata mai târziu și cu mai multe poticneli decât dacă actualizarea proiectului tehnic era dusă la capăt. Că nu se mai potrivește realitatea din teren cu cea din proiectul vechi. Că un drum cu o bandă pe sens în anii 2020 va fi insuficient (și ucigaș) ca centură a unui mare oraș ca Timișoara. Dar ăsta e PSD. Prostie în formă hotărâtă în loc de lucru așezat. Au lansat licitația așa, apoi cu chin au semnat un contract și imediat realitatea a lovit. Toată zona periurbană a Timișoarei se schimbase între timp, au apărut cartiere, proiecte de drumuri de legătură noi (ex. Drumul Boilor, apt numit astfel în context)”, a scrsi Drulă pe pagina sa de Facebook.

El aminteşte că de un an contractul e mai mult mort, doar 8% progres fizic în 12 luni, dar Sorin Grindeanu n-a vrut să rupă pisica.

“A așteptat un moment înainte de Sărbători când lumea e cu gândul în altă parte și anunță acum rezilierea contractelor cu constructorul italian sufocat. Prea puțin, prea târziu și prea stupid. Devizele PSD la guvernare, PSD la transporturi.  Între timp raportează recorduri la hectar care sunt mai ales inflație de prețuri în construcții. Și proiectele merg din ce în ce mai prost. Mai scriu aici ceva poate totuși bagă la cap: NU relicitați centura exact ca prima dată. Includeți noduri denivelate civilizate acolo unde lipsesc, măcar la recontractare să nu mai fie aceleași probleme, deși faptul că rămâne un drum primitiv 1+1 la un oraș mare european e tot o rușine care nu se mai șterge (…)  Cât o să îi ia lui Grindeanu cu ”dream team-ul” de divizia C să recontracteze aceste proiecte (Centura Timișoara, Craiova-Pitești lot 1, Centura București)? Din păcate, cel mai probabil și peste 1 an le vom avea “în procedură de relicitare”. Dar tot probabil, asta va fi problema altuia”, a mai scris Drulă

 





Sursa: debanat.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri