Ce este consignația?
Definiția legală se găsește în art. 2054 alin. 1 din Codul civil. Acesta definește contractul de consignație ca fiind “o varietate a contractului de comision care are ca obiect vânzarea unor bunuri mobile pe care consignantul le-a predat consignatarului în acest scop”.
Spre exemplu, să presupunem că îți place să confecționezi bijuterii handmade. Afacerea ta este încă la început și nu ai nici resurse suficiente, nici skill-uri necesare pentru a convinge un număr mare de persoane să îți cumpere bunurile. În acest caz, poți să rezolvi această problemă prin intermediul unui contract de consignație. Practic, închei un acord prin care tu, în calitate de producător (consignant) furnizezi bunuri unui retailer (consignatar) pentru ca acesta să le vândă în numele tău. Deci tu realizezi bijuteriile, iar altcineva le vinde pentru tine.
Cum funcționează?
Mai întâi, consignatarul Ionescu estimează câte bijuterii poate să vândă într-o anumită perioadă de timp. Apoi, tu stabilești comisionul care îi revine acestuia pentru fiecare unitate vândută și fixezi un termen limită până la care trebuie să îți fie returnate bunurile nevândute. Cât timp retailer-ul respectă acest termen, nu trebuie să plătească pentru bunurile care nu s-au vândut. Odată stabilite aceste reguli, îi livrezi lui Ionescu numărul stabilit de bunuri. El își face magia și vinde bijuteriile. Își păstrează comisionul din veniturile obținute și îți trimite restul sumei de bani care ți se cuvine.
Recomandări
Care sunt „agenții străini” ai României în SUA, conform legii americane. Cu nume și prenume
Așadar, veniturile obținute din vânzarea bunurilor se împart între cele două părți conform unui procent stabilit de comun acord.
Avantaje
Contractul de consignație are un grad de flexibilitate mai ridicat față de alte acorduri. Iată câteva avantaje de care te poți bucura în urma încheierii unui astfel de contract:
- Reduci costurile. Dacă ai o afacere la început de drum, îți poți extinde vânzările fără să faci investiții majore în stocuri, publicitate sau personal.
- Testezi piața. Poți să lansezi o nouă linie de produse fără să riști pierderi substanțiale. Cu ajutorul consignației îți poți da seama dacă anumite produse sunt sau nu viabile pe piață.
- Crești vizibilitatea brandului. Cu ajutorul unui consignatar aduci produsele tale în fața unor noi clienți într-un ritm mai alert.
Dezavantaje
- Risc de pierdere. Chiar dacă produsele tale nu se vând conform așteptărilor, trebuie să suporți costurile de producție. De asemenea, având în vedere faptul că împarți veniturile cu Ionescu, marja de profit este mai mică decât în cazul în care vinzi direct către consumatori. Citește continuarea pe avocatoo.ro
ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL AVOCATOO.RO
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_706897c39060163b71e7a929f8b9dcbe.jpg)
GSP.RO
Un olandez mutat la Arad este uimit de ce a găsit în țara noastră, ce spune despre români. „Nu sunteți deloc precum polonezii și slovacii”