30.2 C
București
duminică, 3 iulie 2022

Ce nu stiaţi despre Ucraina. Adevăratul motiv al războiului! | Cine sunt combatanții din umbră

Publicat pe



Miza reală: Un trilion de dolari! Restul ţine de capacitatea de a face corect diferența între pretext şi motiv!

V-am promis aici analiza care ne spune cine cu cine se bate de fapt în Ucraina şi pentru ce anume!

Aveam în 1999 o discuție cu un consultant politic din SUA, despre cât de interesați sunt americanii de România.

Nu eram atunci în NATO, ne respinseseră aderarea în acel prim val de extindere în ciuda eforturilor președintelui de atunci şi în ciuda unei campanii mediatice interne, foarte agresivă, menită să-i convingă pe americani de determinarea noastră.

La un moment dat a venit vorba despre asta şi despre ceea ce consultantul numea inteligență politică.

“Va trebuie mai multă inteligență politică”, spunea el.

L-am rugat să definească ce înțelege prin asta.

„Un om inteligent politic știe să facă întotdeauna diferența între MOTIV si PRETEXT ”, mi-a spus el!”

Cine sunt combatanții din umbră

Şi acum să revenim la Ucraina…Câți reușesc oare cu adevărat să facă diferența dintre motiv şi pretext când vine vorba despre războiul de acolo?

În 2016, revista The Diplomat, care e mai mult pentru cunoscători, vorbea despre de ce China este interesată de Ucraina.

În analiza respectiva apăreau date puțin cunoscute la acea vreme.

În esență, analiștii semnalau faptul ca încă din 2013 președintele Xi anunțase viziunea strategică pe termen lung, One Belt Road, denumită şi Drumul Mătăsii.

Era vorba despre traseele comerciale care să asigure comerțul Chinei, iar în acest sens investiția preconizată era de, atenție, un trilion de dolari!

Din acel moment între multe ţări asiatice şi europene a început o adevărată competiție pentru a fi incluse în traseul asta foarte apetisant.

Cum a încercat China să ocolească Rusia prin Ucraina

Şi acum vine BOMBA!

„Unele țări prezintă un interes deosebit pentru China. Printre acestea se numără și Ucraina, unde interesul Chinei este reprezentat de mai mulți factori cheie. Acești factori includ locația geografică a Ucrainei și potențialul acesteia de a deveni un important centru de tranzit în cadrul OBOR, pe lângă Acordul de liber schimb profund și cuprinzător dintre Ucraina și UE și industria agricolă a Ucrainei.”

Privind pe harta, Ucraina este situata strategic de-a lungul rutei terestre dintre China şi UE.

În decembrie 2013, chinezii au semnat cu ucrainienii( era Ianukovici la putere!) mai multe acorduri printre care şi unul pentru construirea unui terminal de mare adâncime în Crimeea! V-a picat fisa? Crimeea era prevazută să devină un centru de mare tranzit, iar China tocmai se pregătea să investească acolo…13 miliarde de dolari!

CRIMEEA, prima parte a planului chinezesc

E clar ca Rusia nu-şi permitea să fie ocolită în așa hal. A urmat anexarea Crimeei în 2014, lucru ce a dat planurile chinezilor peste cap.

Dar ei nu au descurajat. THE DIPLOMAT scria în 2016 că aceste planuri se pot reconfigura după ce Ucraina a pierdut Crimeea, pe direcția sud, în regiunile Mykolaiv şi Odesa care se bucura de acces la Marea Neagra!

Concluzia analizei din 2016: “În acest context, chiar dacă doar unele dintre mărfurile care își fac drum spre și dinspre China și UE ar trece prin teritoriul ucrainean, Ucraina ar putea să-și valorifice POZIŢIA GEOGRAFICĂ UNICĂ și să devină o nouă legătură importantă de tranzit de marfă pe DRUMUL MATASII”!

Ce PLANURI aveau chinezii cu UCRAINA

Era limpede ca orientarea CHINEI pe termen lung era să ocolească Rusia. THE DIPLOMAT scrie explicit acest lucru încă din 2016.

De altfel, la sfârșitul lunii ianuarie 2016, chinezii și-au anunțat sprijinul oficial pentru un tren de marfă din Ucraina către Kazahstan și China, OCOLIND Rusia.

Trenul pleacă din portul de la Marea Neagră Illichivsk, lângă Odesa, cu destinația Georgia, Azebaijan, Kazahstan și în cele din urmă China. Include feriboturi peste Marea Neagră și Marea Caspică (Illichivsk-Batumi și Portul Alat-Aktau) și face parte din Ruta Internațională de Transport Transcaspică.

Întregul traseu către China este de 5.475 km. Prima încercare a acestei rute s-a întâmplat pe 15 ianuarie 2016 când trenul plecat din Ucraina ajungea în 15 zile la granița kazah-chineză. Specialiștii își propuneau să reducă timpul de livrare de la 15 la 9 zile!

Tot în 2016 Beijingul nu numai că a salutat lansarea unui tren care ocolește Rusia, dar împreună cu guvernul ucrainean a stabilit o comisie pentru funcționarea „Drumului Mătăsii” pentru a conveni asupra unui pachet de proiecte de infrastructură de transport, pentru a crește capacitatea de tranzit a Ucrainei.

Să nu îmi spuneți că toate aceste proiecte care în timp scoteau Rusia din joc de pe Drumul Mătăsii l-au bucurat pe Putin!

TERMINALE chinezești la…MARIUPOL şi Mykolaiv!

China urmarea şi investiții în terminale portuare maritime de mare capacitate în Ucraina. Şi aici apare numele unui oraș-port, MARIUPOL!

Este vorba despre un complex de procesare a semințelor de floarea soarelui cu o capacitate zilnică de 1.500 de tone și o capacitate de depozitare de 180.000 de tone.

A doua instalație era un terminal portuar de cereale nou construit în Mykolaiv, care avea o capacitate de transbordare de 2,5 milioane de tone pe an și o capacitate de stocare de 125.000 de tone.

Şi acum sa sărim din 2016 când toate aceste lucruri erau clare, în 2022 şi să ne întrebăm care este cel mai bombardat oraș din Ucraina, distrus în proporție de peste 80% de către rusi? MARIUPOL!!!

Cine urmează după MARIUPOL la capitolul bombardamente? MYKOLAIV! A naibii coincidenţă!!!

Scurt rezumat al adevăratelor mize

Să adunam acum de pe traseu cele mai importante elemente…

 – Încă din 2013 CHINA punea bazele unui proiect gigant care să îi consolideze rutele economice spre UE, o investiție totală estimată la UN TRILION DE DOLARI.

– RUSIA era ocolită de acest TRASEU, prin UCRAINA!

– CRIMEEA juca un rol esențial în planurile chinezești din 2013, dar a fost anexată de RUSIA, așa că BEIJINGUL a reconfigurat totul prin sud, ODESA, MYLOLAIV şi MARIUPOL fiind esențiale! A investit peste 13 miliarde de dolari aici, iar astăzi MARIUPOL este șters de ruşi de pe faţa pământului cu tot cu terminale, iar MYKOLAIV stă la rand. Este bombardată şi ODESA!

THE DIPLOMAT, încheia analiza din 2016 așa:

“În mod clar, China are un interes strategic în Ucraina. Acest interes se bazează pe o perspectivă pe termen lung care vede Ucraina drept o legătură cheie cu Europa.

Pe măsură ce China își urmărește marea strategie pentru Eurasia, Ucraina este pe cale să fie un beneficiar major.”

NU credeți ca BENEFICIARUL major din 2016 a dispărut brusc în 2022, forțând CHINA să negocieze aceste trasee cu RUSIA pe care o dorea scoasă din joc?

Are China încotro? Pot fi mai bine înțelese în acest context ambiguitățile şi prudentele declarații ale Chinei, concesia lui Putin de a nu ataca în timpul OLIMPIADEI şi posibilele garanții ale BEIJINGULUI că RUSIA poate să își mute efectivele armate din EST către UCRAINA fără a avea surprize din partea CHINEI? Mă opresc deocamdată aici.





Sursa: www.antena3.ro

Mai multe stiri

Ultimele Stiri