26.1 C
București
vineri, 30 septembrie 2022

Cea de a treia organigramă din Primăria Timișoara a trecut ”de îndată”. Primarul Fritz asigură că e beton din punct de vedere legal

Publicat pe


Ce nu s-a putut rezolva în ședința de plen ordinar a Consiliului Local Timișoara de marți s-a rezolvat miercuri, în cadrul altui plen, de îndată, convocat la fel de rapid ca și în vremurile pandemiei. Dar, important, Primăria are acum o a treia organigramă, pe lângă cea ”veșnică„ de pe vremea lui Nicolae Robu şi cea suspendată de instanță. Primarul Fritz spune că noua organigramă e beton din punct de vedere legal și al procedurii.

În doar câteva ore, personalul primăriei și viceprimarul Ruben Lațcău, președinte temporar de plenuri, au reușit să adune 26 de consilieri dornici să voteze pentru binele comunității.

Au fost trei puncte pe ordinea de zi, dar și așa consilierii au reușit să intre în dispute timp de aproape o oră și jumătate, cel mai important punct fiind cel legat de votarea unei noi organigrame. E a treia care există, dar, de această dată, ar putea fi una care chiar să intre în vigoare.

Problema organigramei nu a putut fi rezolvată în plenul ordinar, primarul Fritz a retras proiectul de pe ordinea de zi din cauza unor… amestecări cu posturile de la proaspăt înființata Agenției pentru Sănătate și Educație. Cu mai puțină tensiune acumulată, aleșii locali au votat acum proiectul, au fost 20 de ridicări de mână pro.

Viceprimarul Ruben Lațcău a insistat că fără organigrama nouă nu se mai poate lucra în primărie. El a fost dublat de primarul Dominic Fritz care recunoaște că lista cu posturi va fi dată puțin peste cap. Totuși, nu sunt multe posture care vor dispărea, asigură acesta.

„Este o reformă adevărată, restructurăm primăria astfel încât să funcționeze mai bine și să aducem și câteva funcțiuni care nu au fost acoperite în organigramele anterioare. Au plecat în jur de 50 de persoane din luna iulie a anului trecut și de atunci nu am putut să facem angajări, transferuri și în unele compartimente acest lucru se simte, avem multe proiecte europene pentru care e nevoie să aducem oameni. Sunt opt posturi care se desființează, pentru o parte dintre angajați se știe unde vor merge și restul vor putea alege, avem 150 de posturi vacante”, a anunțat în plen Dominic Fritz.

Problema mare este că tot ceea ce s-a promis angajaților, o modificare care ar fi dus la majorarea salariilor, a dispărut din textul final al HCL.

Consilierul Dan Diaconu de la PNL a remarcat aceasta.

„Mi se pare că ați legat aproape șantajist creșterea salariilor funcționarilor publici, dintre care majoritatea pleacă acasă cu salarii foarte mici, de 2.200-2.500 de lei, de această organigramă. Dacă cu adevărat doreați să aduceți o îmbunătățire în viața lor ați fi separat cele două elemente în două proiecte de hotărâre separate, nu să condiționați de o organigramă care nu acoperă zeci din funcțiunile necesare serviciului public pe care o primărie trebuie să îl presteze”, a spus Diaconu.

De asemenea, Radu Țoancă, de la PSD, a solicitat impunerea unui amendament care aducea textul HCL la forma negociată cu sindicatul și angajații, care le permitea majorarea salariilor. Propunerea sa nu a atras decât două voturi și a căzut.

Aproape sigur, această schimbare legată de lefuri va duce la o nouă contestare în instanță a proiectului, din partea reprezentanților salariaților.

Un alt proiect de hotărâre votat miercuri a fost cel pentru înființarea Administrației pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara prin reorganizarea structurală a Serviciilor publice de sănătate și educație oferite de municipalitate, care a căzut la vot în ședința de marți. Dan Diaconu a discutat pe tema acestei noi structuri, considerând-o nerealistă.

„Cum s-ar simți reputatul doctor domnul Craina (n.r. – Marius Craina, consilier local Pro România) dacă ar veni un băiețaș de la Medicină Școlară și să îi facă strategia? Nu cred că e o reformă, cred mai degrabă că e o fugă de răspundere”, a spus Diaconu.

Pentru a motiva înființarea Serviciului, Dominic Fritz a adus în prim plan mobilizarea dificilă pentru amenajarea centrelor de vaccinare. Dacă exista o echipă pe sănătate publică se rezolva rapid problema.

„Vrem să facem un nou spital municipal, păi unde să fie echipa aceasta, care să fie un interlocutor cu Banca Mondială, care ne ajută, unde sunt acești funcționari? Nu există! Educația și sănătatea nu au un cap, sunt dispersate în diverse birouri și compartimente”, a declarat, miercuri, primarul Dominic Fritz.

Pe subiect a comentat și consilierul local Pro România, Marius Craina.

„Din punctul meu de vedere, strategia de dezvoltare trebuie să fie elaborată de specialiștii din sistemul de sănătate. Dacă nu lucrezi în sistem, nu știi minusurile și plusurile sistemului, nimeni nu o să poată facă o strategie care să vă satisfacă, indiferent cât de genial ar fi. Este de apreciat ideea, nu folosiți numai spitalele primăriei, puneți la masă mai mulți specialiști”, a spus fostul director al Spitalului Județean.

Proiectul a trecut de votul consilierilor.





Sursa: debanat.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri