9 C
București
duminică, 25 septembrie 2022

Cum a luat naștere imperiul Gucci. Scurt istoric

Publicat pe


Celebru în lumea întreagă grație atenției acordate detaliilor, marele creator și antreprenor Gucci este considerat în vremurile actuale un adevărat monument al modei. De la Jackie Kennedy la Grace Kelly, cele mai proeminente personalități ale marilor epoci au aclamat fiecare la rândul lor casa italiană de modă Gucci. Un brand ce aparține segmentului de lux, specializat în producția de încălțăminte, îmbrăcăminte, textile, cosmetice și accesorii de clasă premium. Să dăm timpul înapoi pentru a afla cum a luat naștere renumita casă italiană de modă Gucci, de fapt, imperiul Gucci.

Cum s-a născut imperiul Gucci

Producător de articole din piele, Guccio Gucci (1881-1953) și-a deschis primul magazin în Florența sa natală în 1921. În atelierul său, a realizat articole din piele pentru lumea ecvestră. Printre clientela sa, se numără nobili și oameni din clasa de mijloc superioară pe care a putut să-i frecventeze când lucra la Londra, la Hotelul Savoy, ca bellboy. A reușit să identifice gusturile și tendințele în accesoriile de călătorie ale clienților bogați, aducând tot rafinamentul necesar creațiilor sale, chiar dacă a apelat la meșteri locali.

Gucci aduce rafinament englezesc în Italia. Datorită muncii meșterilor toscani, combinată cu inovațiile și tehnicile lui Guccio Gucci, articolele atelierului său au devenit rapid un mare succes. Toată lumea este cucerită de colecțiile sale care se epuizează în doar câteva săptămâni.

Când a izbucnit al Doilea Război Mondial, Guccio Gucci a fost nevoit să găsească un alt mod de viață. Pielea ajunge un material rar. Prin urmare, țesăturile îi iau locul, precum și alte materiale surprinzătoare, precum bambusul. Astfel, geanta de mână Bamboo a luat naștere la sfârșitul anilor 1940 și va marca pentru totdeauna istoria mărcii.

Forma sa este inspirată de latura unei șei de cal, iar mânerul din bambus este tratat și colorat printr-un proces fierbinte. Geanta Bamboo iese în evidență ca un must have al vremii. O poartă Regina Frederica a Greciei, Grace Kelly, Elizabeth Taylor și Deborah Kerr. Geanta, care îmbină în mod minunat inovația și măiestria, se vinde și astăzi, într-un stil modernizat și în numeroase versiuni.

Buticul deschis la Roma a devenit un loc esențial al anilor ’60

În 1938, Gucci a deschis un butic la Roma. Va deveni un loc esențial în anii 60, anii glorioși ai Dolce Vita. În anii 1940, fiii lui Gucci, Aldo, Vasco, Ugo și Rodolfo au achiziționat o acțiune minoritară în afacere, iar Gucci și-a păstrat controlul asupra companiei până la moartea sa (1953). În 1951, a avut loc deschiderea magazinului din Milano de la Via Montenapoleaone. Doi ani mai târziu, Gucci și-a făcut debutul în SUA la New York.

Cum a luat naștere imperiul Gucci

La scurt timp după aceea, va veni rândul Londrei, Palm Beach, Paris și Beverly Hills să întâmpine un butic Gucci. Datorită viziunii internaționale a lui Aldo, Gucci câștigă apreciere și impuls la nivel mondial. Brandul a devenit un simbol consacrat al luxului modern și al calității de neegalat. Gucci atrage personalitățile legendare ale vremii. Așa-numita geantă „Jackie O” își ia astfel numele de la cea mai mare admiratoare a sa, Jacqueline Kennedy Onassis, în timp ce „Hobo Bag”, supla și nestructurată, cu stilul său distinctiv unisex, a fost purtată de personalități precum Liz Taylor, Samuel Becket și Peter Sellers.

Printre clasicii brandului, vedem si celebrii mocasini, decorați cu o zăbală în miniatură, o referință la începuturile brandului. În 1962, acest celebru mocasin a participat la colecția expusă la Institutul Costume al Muzeului Metropolitan de Artă din New York ca accesoriu de modă cu linii unice. Mai târziu, în 1964, compania a lansat primele eșarfe, primele produse fără piele, numite Flora, ca un omagiu adus lui Grace Kelly. Și apoi bineînțeles logo-ul casei, în formă de dublu G. Succesul obligă, iar acesta s-a răspândit peste tot în anii 70, odată cu înmulțirea licențelor.

Mai târziu, între anii 1970-1980, Casa Romană și-a continuat expansiunea și a deschis buticuri în Asia. Dar vânzările încep să scadă.

Compania a ajuns în mâinile fiului lui Rodolfo, Maurizio

În 1982, Gucci a devenit societate cu răspundere limitată, iar după o serie de discuții strategice în cadrul familiei, conducerea companiei a fost încredințată fiului lui Rodolfo, Maurizio. Investcorp , o companie anglo-arabă, a cumpărat 50% din acțiunile aparținând lui Aldo, fiul cel mai mare al lui Gucci, și descendenților săi în 1989. Maurizio a păstrat restul de 50% și a rămas președinte al companiei până în 1993, când și-a vândut toate acțiunile la Investcorp.

În trei cuvinte, Gucci este spectaculos, poetic, sofisticat. O modă întruchipată, capricioasă, ultra-contemporană, care își are rădăcinile în personalitatea și fundalul actualului său creator, hrănit de contracultură în copilărie și tinerețe. Și în ciuda reînnoirii fără precedent a mărcii din ultimii ani, elementele sale cheie, cele care alcătuiesc ADN-ul său, sunt încă acolo, ca gardieni ai templului.

Articolele Gucci sunt inspirate din lumea ecvestră, motivele cu o bandă tricoloră verde roșu verde au devenit rapid emblematice pentru compania florentină. Clientela Gucci, fie că este locală sau în vizită, este bogată, iar produsele noi sunt vândute de îndată ce sunt lansate și devin rapid iconice.

În 1999, Gucci a stabilit o alianță strategică cu grupul francez Pinault-Printemps-Redoute. De-a lungul anilor, achiziții cheie precum cele ale lui Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Boucheron, Sergio Rossi, Bedat & Co., Alexander McQueen, Stella McCartney și Balenciaga întăresc și mai mult portofoliul de lux al Grupului Gucci.

Cum a luat naștere imperiul Gucci
Cum a luat naștere imperiul Gucci

Care sunt codurile puternice ale mărcii Gucci

Imagini de echitație cu faimoasa cataramă din mort de cal pe faimosul mocasin Gucci, imprimeul Flora pe pătrate, reînnoit și reinterpretat, pânza verde și roșie sau iconica geanta Jackie O. Și, bineînțeles, inscripția „Made in Italy”.

Astăzi, casa este vedeta grupului Kering. A navigat pe o creștere de două cifre de câțiva ani consecutivi. În 2019, brandul vedetă și-a văzut vânzările crescând cu încă 13,3%, până la 9,628 miliarde de euro. Reprezintă astfel mai mult de jumătate din veniturile grupului de lux (15,3 miliarde de euro în 2019), cu mult înaintea lui Yves Saint Laurent, un alt favorit al echipei Kering.

Necazurile nu lipsesc în familia Gucci care sfâșie pentru a prelua controlul asupra imperiului: delapidare financiară, denunțuri de familie în fața instanțelor, în marea tradiție a tragediilor romane. Se ajunge până la crimă, punctul culminant, când Maurizio Gucci, ultimul membru al familiei care a condus afaceri, a fost asasinat în 1995. Văduva sa, supranumită „văduva neagră” este găsită vinovată și condamnată la 26 de ani de închisoare. Scandalul aproape că l-a învins pe Gucci.

Ileana Mlădinoiu





Sursa: www.stiridinlume.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri