11.8 C
București
duminică, 26 martie 2023

50 de ani de BMW M: Ediție limitată BMW 3.0 CSL

Publicat pe



|
1 views

BMW omagiază încă o dată aniversarea a jumătate de veac de activitate a diviziei sale de performanță, BMW M: de această dată, prin lansarea unei ediții limitate a modelului 3.0 CSL, care a pus marca bavareză pe harta motorsportului mondial.

“Coupé, Sport, Leichtbau” (Coupé, Sport, Construcţie uşoară) – acestea au fost coordonatele pe baza căruia a fost dezvoltat, la începutul anilor 70, modelul 3.0 CSL.

Cântărind doar 1.270 kg și beneficiind de cel mai puternic motor cu şase cilindri în linie, cu injecţie directă, folosit vreodată la un automobil BMW (cilindree de 3,2 litri şi putere de 206 CP), versiunea de curse a legendarului 3.0 CSL a câştigat Campionatul European de Turisme în sezonul său inaugural din 1973 şi a repetat această reuşită cinci ani la rând, din 1975 până în 1979.

Respectând „succesiunea puterii”, modelul aniversar are sub capotă cel mai puternic motor cu şase cilindri în linie montat vreodată într-un automobil BMW M omologat. Propulsorul cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a fost dezvoltată suplimentar exclusiv pentru BMW 3.0 CSL, oferă o putere maximă de 560 CP și dezvoltă un cuplu de 550 Nm. Puterea este transmisă către roți prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte.

Pentru reducerea masei, BMW a apelat la o construcție ușoară inteligentă. La șasiu și caroserie este folosit plasticul armat cu fibră de carbon (CFRP) în tandem cu o minimă cantitate de material izolator. Plafonul, capota faţă şi cea spate, spoilerul faţă şi difuzorul spate sunt realizate în întregime din carbon, la fel elementele de ataşare a aripilor faţă şi spate, pragurile laterale, aripa spate şi spoilerul spate. Toate aceste componente sunt fabricate în serie mică, în mare parte manual şi exclusiv pentru BMW 3.0 CSL.

Producţia tuturor automobilelor va dura aproximativ trei luni. O echipă de 30 de tehnicieni special calificaţi este responsabilă de configurarea şi asamblarea automobilelor. Datorită complexităţii proceselor din fabrică, fiecare BMW 3.0 CSL trece prin opt cicluri de asamblare la tot atâtea staţii de producţie, procedură care durează până la 10 zile în total.

Vopsirea modelului omagial 3.0 CSL este un proces aparte. Atât culoarea de bază, cât şi dungile M sunt aplicate în mare măsură manual. Un total de 22 de piese individuale sunt vopsite printr-o procedură special concepută pentru BMW 3.0 CSL. Cea mai mare parte a exteriorului este fabricată din componente din carbon pictate manual de oameni specializați. Materialul high-tech este vizibil în inscripţiile de pe acoperiş şi de pe aripa spate, aceste zone fiind expuse în timpul procesului de vopsire.

Noul BMW 3.0 CSL respectă proporţiile consacrate ale unui coupé şi configurația tradițională a unui automobil sportiv – motor amplasat frontal, transmisie manuală și tracţiune spate. În același timp, elementele aerodinamice sau de design amintesc de legendarul său predecesor.

Grila frontală și nișele din spoilerul față fac trimitere la prizele de aer ale modelului din 1970, la fel pasajele puternic conturate ale roţilor, spoilerul spate și jantele cu spițe filigranate, finisaj auriu și prindere centrală. Anvelopele noului 3.0 CSL au fost concepute special de Michelin pentru acest model și au cifra 50 reliefată pe flancuri.

Alte elemente care evocă ilustrul trecut sportiv al modelului 3.0 CSL se regăsesc la interior. Mânerul schimbătorului de viteze, realizat exclusiv pentru BMW 3.0 CSL, are gravată cifra 50.  

La interior, BMW 3.0 CSL se prezintă ca o maşină sport puristă şi exclusivistă. Scaunele scoică M Carbon și volanul M sunt îmbrăcate în Alcantara neagră cu cusături contrastante. Înălţimea şi înclinarea scaunului pot fi reglate exclusiv într-un atelier printr-o legătură cu şuruburi în trei trepte. Poziţia longitudinală poate fi variată manual folosind o pârghie de la limita frontală a scaunului. În loc de scaune suplimentare, partea din spate oferă un compartiment de depozitare cu două compartimente integrate pentru căşti.

Denumirea modelului este inscripționată pe praguri și în partea superioară a scaunelor. Pe bord, în partea pasagerului, va fi inscripționat numărul de serie limitată al mașinii, de la #01/50 la #50/50.

Noul BMW 3.0 CSL va fi produs în 50 de exemplare la facilitatea BMW din Dingolfing, cea mai mare fabrică din Europa a companiei. Aici sunt produse, printre altele, sedanurile de lux BMW Seria 7 şi componentele de caroserie pentru Rolls-Royce.



Sursa: www.forbes.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri