0.1 C
București
vineri, 3 februarie 2023

FAN Courier încheie anul cu afaceri de peste 225 milioane de euro și investiții record: Impact puternic la profitabilitate. Compania vizează poziția de lider în Republica Moldova și extinderea pe alte piețe internaționale

Publicat pe


FAN Courier estimează că va încheia 2022 cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul anterior, pe fondul unui an plin de provocări și incertitudini. Compania a continuat investițiile masive în tehnologizare, digitalizare și servicii de livrare alternativă, precum și în extinderea și automatizarea HUB-urilor, consolidându-și poziția de lider al pieței de curierat. 2022 este și anul cu un nivel record al investițiilor planificate și realizate: 31,5 milioane de euro.

Pentru anul viitor, compania estimează o creștere a pieței de curierat cu 10-15%, după ce în acest an a atins o valoare de 850 milioane de euro. În contextul avansului industriei, FAN Courier previzionează pentru anul următor o creștere de 15% a business-ului propriu.

„2022 a fost un an plin de incertitudini și provocări, venit după alți doi ani dominați de imprevizibilul dat de pandemie. Anul acesta, cea mai mare provocare a fost gestionarea corectă a creșterii prețurilor la combustibil și energie, costuri cu impact semnificativ în activitatea noastră curentă.

CITEȘTE ȘI Coreea de Nord execută public doi adolescenți / Aceștia ar fi vizionat și distribuit filme sud-coreene

Din cauza acestor scumpiri, am fost nevoiți să majorăm tarifele cu 6-7% și să introducem indexul de combustibil pentru fiecare expediție. Impactul creșterii costurilor a fost atât de puternic încât ne așteptăm la o scădere semnificativă a profitabilității.

Am observat în piață, mai ales după izbucnirea războiului în Ucraina, dar și din cauza scumpirilor în lanț la produsele de bază, o stare de așteptare și de chibzuință în rândul consumatorilor, stare generată în mare parte de scăderea puterii de cumpărare.

La categoria vești bune putem aminti o creștere a interesului clienților pentru livrările alternative – lockere, Collect Point, etc. -, zone spre care am direcționat și noi o mare parte din investițiile din acest an”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.

În 2022, comerțul online a avut o pondere de 60-65% în activitatea companiei, iar estimările rămân în continuare de creștere, mai ales în contextul campaniilor tradiționale de discount-uri din ultimele două luni ale anului.

Poliția va avea, din primăvară, un sistem de supraveghere video care va identifica din mers numerele de înmatriculare ale mașinilor. O firmă din Constanța a câștigat contractul în fața Rasirom, controlată de SRI CITEȘTE ȘI Poliția va avea, din primăvară, un sistem de supraveghere video care va identifica din mers numerele de înmatriculare ale mașinilor. O firmă din Constanța a câștigat contractul în fața Rasirom, controlată de SRI

În ceea ce privește campania de Black Friday din acest an, majoritatea sellerilor au avut creșteri importante, fapt care s-a reflectat și în creșterea activității FAN Courier. Particularitatea din acest an a fost că s-a înregistrat o scădere a comenzilor de bunuri cu ciclu de viață mai mare (ex: electrocasnice), în favoarea bunurilor de larg consum (ex: haine, cosmetice etc.).

Nivelul investițiilor atins de FAN Courier în acest an a depășit 31,5 milioane de euro, cele mai importante proiecte fiind dezvoltarea rețelei de lockere, digitalizarea, extinderea și tehnologizarea mai multor HUB-uri din țară și extinderea flotei auto.

„În acest an, de departe cea mai amplă investiție pe care am derulat-o a fost cea în dezvoltarea rețelei de lockere FANbox. Este un proiect care va avea o perioadă de implementare mai lungă, cu mai multe etape, pe care le-am anunțat deja. În prima fază, acest proiect a necesitat o investiție de 10 milioane de euro, pe care am făcut-o în acest an.

De asemenea, am continuat investițiile începute în anii anteriori la HUB-ul de la Cluj, pe care l-am dat în folosință în luna mai, investiție care a crescut semnificativ și calitatea serviciilor, dar și volumele tranzitate. Pe termen mediu și lung, planurile noastre sunt să transformăm HUB-ul din Cluj-Napoca într-unul internațional.

Tot în acest an, am început extinderea HUB-ului de la Brașov, investiție pe care o vom continua în 2023 și am dotat HUB-ul de la Arad cu un sistem de sortare performant. În plus, la nivel național, am implementat plata cu cardul la curier dar și alte soluții de digitalizare, care oferă clienților alternative simple și rapide de folosire a serviciilor noastre”, spune și Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier.

Cora România pierde procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut CITEȘTE ȘI Cora România pierde procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut

Pe lista de investiții pentru 2023 se află construirea unui nou HUB în Ștefănești ce va cuprinde un depozit de fullfilment, o clădire de birouri și o parte de depozit de curierat, dotat cu tehnologii performante de sortare și picking. De asemenea, anul viitor se va finaliza și HUB-ul de la Brașov, care va fi dotat cu o bandă de sortare modernă.

Totodoată, continuarea extinderii rețelei de lockere la nivel național, precum și achiziția de mașini electrice și investițiile în sustenabilitate sunt prioritare în 2023.

În 2022, compania a majorat numărul de angajați la nivel național de la 7.500 la 7.900 și intenționează să păstreze aceeași rată anuală de creștere și în 2023.

FAN Courier vizează poziția de lider de piața în Republica Moldova și extinderea pe alte piețe internaționale

În 2022, curierul a continuat dezvoltarea în Republica Moldova și vizează intrarea și pe alte piețe internaționale, începând din 2023. La un an de la intrarea în Republica Moldova și după o investiție inițială de 3 milioane de euro, liderul pieței de curierat din România a devenit un jucător important pe piața din țara vecină.

”Activitatea este în parametri, deși planurile de creștere au decelerat din cauza războiului din Ucraina, având în vedere că Republica Moldova este mai afectată decât România de acest conflict. Avem ca obiectiv poziția de lider de piață și în țara vecină, astfel că ne menținem planurile de investiții și ne dorim să oferim clienților din Republica Moldova acces la piața europeană, iar celor din România acces la piața din Republica Moldova.

Pentru 2023, ne propunem ca FAN Moldova să-și dubleze numărul de filiale, așadar vom face investiții importante în flotă și în numărul de angajați. Suntem, totodată, din ce în ce mai interesați și de alte piețe internaționale și vom identifica oportunitățile de extindere, astfel încât să oferim clienților din Europa Centrală și de Vest acces la piața din România și invers”, a precizat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

În perioada 2021-2022, compania a investit 1,8 milioane de euro într-o instalație de panouri fotovoltaice la sediul central din Ștefăneștii de Jos.

DOCUMENT Vodafone scumpește în România tariful la telefon, pentru clienții cărora nu le-a fost majorat costul în septembrie CITEȘTE ȘI DOCUMENT Vodafone scumpește în România tariful la telefon, pentru clienții cărora nu le-a fost majorat costul în septembrie

Conform estimărilor, acestea vor acoperi aproximativ 40% din consumul propriu, iar surplusul de energie va fi distribuit în rețeaua publică. De asemenea, în viitor, vehiculele electrice din flota FAN Courier vor fi încărcate cu energie verde produsă “in-house”. În prezent, mobilitatea electrică este reprezentată de un proiect pilot de livrări nepoluante, FAN Courier fiind unul dintre pionierii în curierat care a investit în această zonă.

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

Compania deservește cei peste 60.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.900 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.500 de autovehicule.



Sursa: www.profit.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri