0.1 C
București
luni, 6 februarie 2023

Studiu Google România, privind modul în care românii de peste graniţe folosesc tehnologia pentru a păstra legătura cu ţara

Publicat pe



|
0 views

Amelia Turp
Actualitate
I write about real estate, constructions, transportation, health, and sometimes about the business of textiles and fashion. Got any news tips? Drop me an email at [email protected]

Pentru 9 din 10 români din diaspora este important să rămână conectaţi cu România prin conţinut media din ţară/în limba română, iar peste 70% dintre ei urmăresc conţinut românesc frecvent (de cel puţin 2-3 ori pe săptămână), arată un studiu realizat de Google cu privire la modul în care românii din diaspora folosesc tehnologia pentru a rămâne conectaţi cu ţara.

“Fie că urmăresc pe YouTube video-uri româneşti cu reţete, podcasturi sau emisiunile TV preferate, caută pe Google în limba română sau citesc presa din ţară, milioane de români din străinătate sunt în orice moment în contact cu România, cu ajutorul tehnologiei. Ne dorim ca toţi românii, indiferent unde se află pe glob, să sărbătorească ziua naţională şi sperăm că tehnologia îi va ajuta să fie mai aproape de cei dragi şi de România”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director Google România.

Potrivit studiului citat, românii din diaspora ascultă muzică românească (57%), stau pe reţele de socializare (56%), urmăresc canale TV din România – pe cablu sau pe platforme online (53%), citesc publicaţiile online din România (51%) sau ascultă radiouri româneşti (26%). YouTube este una dintre platformele de conţinut video cele mai utilizate de românii din diaspora pentru a urmări conţinut în limba română. Aproape 90% dintre respondenţii studiului spun că se uită cel puţin o dată pe săptămână la video-uri în limba română pe YouTube.

Şi căutările lor pe internet, pe motorul de căutare Google, se desfăşoară în special în limba română. Studiul arată că 70% dintre respondenţi caută pe Google mai ales în limba maternă. Ştirile sunt principalul conţinut consumat în limba română de către diaspora – 81%, urmat de divertisment – 51%, chestiuni practice (tutoriale, reţete, etc) – 46%, sport – 32%, cultură – 28%, dezvoltare personală – 26% şi conţinut pentru copii – 21%.

În 2022, cele mai căutate au fost, în ordine, sarmale, gogoși, ardei copți, plăcintă cu mere, salam de biscuiți, chec pufos, mămăligă, salată orientală, chiftele și cremă de zahăr ars.



Sursa: www.forbes.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri