0.1 C
București
vineri, 3 februarie 2023

Sustenabilitate orologeră, în sfârșit

Publicat pe


Aurelia Figueroa, Head of Sustainability Breitling, se slujește de cei 15 ani de experiență în dezvoltarea și gestionarea de inițiative de sustenabilitate pentru a consolida cei patru stâlpi pe care brandul orologer elvețian își bazează strategia: Produs, Planetă, Proces și Prosperitate.

După 15 ani de activitate sustenabilă, cum ați defini contextul global actual? Progres vizibil? Probleme grave ca urmare a pandemiei?
După 15 ani de muncă în domeniul sustenabilității, am văzut multe schimbări. După părerea mea, contextul global actual este caracterizat printr-o creștere semnificativă a gradului general de conștientizare din partea societății în raport cu provocările cărora trebuie să le facem față cu toții. Iar acesta este, fără îndoială, punctul de referință care trebuie să existe pentru a putea impune o schimbare semnificativă prin acțiune.

Îmi amintesc prea bine situațiile din trecut, când orice prezentare standard legată de activitatea mea începea cu o serie de slide-uri pe tema schimbărilor climatice, pentru a demonstra că problema este cât se poate de reală. Din fericire, acestea nu mai sunt necesare astăzi. Însă, în locul lor, este tot mai imperioasă necesitatea de a aborda provocări globale precum clima și inechitatea socio-economică – asta ca să amintim doar două exemple dintr-o listă din ce în ce mai lungă.

Aș spune că pandemia, dincolo de devastarea și distrugerile pe care le-a provocat – și ale căror replici încă le mai resimțim, fără îndoială, și în prezent –, ne-a oferit, în unele momente, ocazia de ne retrage și a reflecta. Personal vorbind, m-am simțit ca și cum planeta Pământ m-ar fi trimis în camera mea pentru a reflecta. Am făcut-o și mă bucur că unele schimbări sustenabile din propria mea viață au apărut ca urmare a pandemiei. Sunt schimbări minore, dar unele care modifică impactul pe care îl exercit eu, la nivel personal.

De exemplu, am început, în sfârșit, să transform în compost deșeurile alimentare, ceea ce ar fi trebuit să fac de multă vreme. De asemenea, am început să îmi fac vacanțele la nivel local, un obicei pe care îl mai păstrez în mare parte și în prezent. Dar, fără îndoială, m-am aflat într-o poziție privilegiată care mi-a oferit timpul necesar pentru a reflecta astfel și a pune în aplicare aceste schimbări.

Care este partea bună a lucrurilor?
Aș spune că partea bună a fost cu siguranță semnalul de alarmă și demonstrarea impactului pe care îl exercităm cu toții. Minunatele imagini cu viața marină care se întoarce în laguna venețiană, scăderea bruscă a emisiilor de carbon la nivel global… ca să le numesc doar pe primele două care îmi vin în minte. O viziune a lumii care ar putea fi, dacă am reuși să ne reducem impactul.

Care este cea mai mare teamă a dumneavoastră în lupta pentru sustenabilitate?
Încerc să nu mă las ghidată de teamă, mai ales când vine vorba despre sustenabilitate. Unul dintre motive este acela că, din punctul de la care pornește teama, viziunea noastră se îngustează. Un alt motiv este că schimbarea pe care o implică în mod necesar sustenabilitatea inspiră deja teamă, într-o măsură mai mult decât suficientă. Așadar, mai degrabă decât să mă gândesc la teamă, încerc să mă concentrez asupra unei viziuni și a modului în care ar putea arăta destinația, iar apoi încerc să parcurg traseul în sens invers sau în lateral, pornind din acel punct, pentru a crea căi de acces către destinația respectivă.

Cum ați descrie activitatea dumneavoastră la Breitling?
Aș descrie activitatea mea la Breitling ca fiind una bazată, în principal, pe colaborare. Fiecare dintre inițiativele în baza cărora acționăm implică o multitudine de actori interni și externi.

Care au fost prioritățile dumneavoastră de bază în 2020, când ați început?
Când am început, în 2020, principala mea prioritate a fost să atrag un grup larg de părți interesate – atât din interior, cât și din exterior – pentru a finaliza prima evaluare a pragului de semnificație al sustenabilității Breitling, care urma să definească prioritățile noastre cheie.

Pentru a face acest lucru, am implicat un grup larg de participanți – inclusiv angajați, clienți, furnizori, experți în sustenabilitate, reprezentanți ai societății civile și alte persoane. Procedând astfel, am reușit să identificăm 10 teme prioritare care sunt detaliate în rapoartele noastre anuale privind Misiunea de Sustenabilitate și care ne-au ajutat la modelarea strategiei noastre.

Care este planul dumneavoastră pentru următorii cinci ani?
Planul nostru pe cinci ani, dar și viziunea și strategia noastră generală în privința sustenabilității sunt detaliate în Raportul anual privind Misiunea de Sustenabilitate – cel mai recent fiind publicat în luna octombrie 2022 și fiind disponibil aici: www.breitling.com/us-en/sustainability/. Noi gestionăm sustenabilitatea la nivelul tuturor aspectelor esențiale și al celor cinci piloni: produs, planetă, oameni, prosperitate și progres.

În acest cadru, ne concentrăm asupra îmbunătățirii continue a performanței în materie de sustenabilitate la toate nivelurile lanțului nostru de aprovizionare; asupra trasabilității materialelor cheie; asupra reducerii emisiilor noastre de carbon; asupra eliminării deșeurilor din plastic; și asupra creșterii gradului de implicare a angajaților, inclusiv în ceea ce privește sustenabilitatea, printr-o serie de măsuri.

Cât de importantă este sustenabilitatea pentru Breitling?
Din 2017, viziunea Breitling asupra neo-luxului – cu alte cuvinte, luxul incluziv, casual și sustenabil – s-a aflat în centrul atenției brandului.

După părerea dumneavoastră, care sunt cele trei aspecte-cheie care definesc lupta pentru sustenabilitate în acest moment?
Cred că cele trei aspecte-cheie care definesc sustenabilitatea în acest moment sunt reprezentate de impactul social și de impactul asupra mediului, al treilea – nu mai puțin important – fiind suprapunerea primelor două. În momentul de față ne confruntăm cu o serie de provocări pentru mediu și pentru societate, iar acestea trebuie să fie abordate acordând atenție, în același timp, naturii și societății; pentru că, fără îndoială, societatea este natura, iar natura este, la rândul ei, societatea.



Sursa: www.forbes.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri