27.1 C
București
marți, 30 mai 2023

#U30Update.  Marcela Prodan Sărmășan și Andra Guțui (Namzya): „O parte dintre cei mai importanți clienți ai noștri a fost câștigată după câțiva ani de la prima încercare”

Publicat pe



|
0 views

Irina Pană
Actualitate
Coordinator of social media team and particularly interested in small businesses and young entrepreneurs (movers & shakers). Also, I edit the 30 Under 30 lists.
I graduated from University of Bucharest where I studied Journalism, Communication and Political Science.
Follow me on LinkedIn/Facebook/Instagram @IrinaPana or drop me an email at [email protected]

În cei 10 ani de la publicarea primei liste Forbes România 30 sub 30 lumea s-a schimbat dramatic, dar un lucru a rămas la fel: setea noastră de a descoperi tineri talentați și inovatori care pot schimba lume. În acest articol vom urmări evoluția carierei fondatoarelor Namzya, Marcela Prodan Sărmașan și Andra Guțui, alumni din generația 2019. 

Cele două antreprenoare s-au cunoscut în perioada facultății, când aveau deja fiecare propriile firme, cu activități în graphic design și, respectiv, web development. Marcela Protan Sărmașan și Andra Guțui colaborau inițial prin intermediul celor două companii în care activau, iar printre primele proiecte la care au lucrat împreună a fost să redenumească o companie din Marea Britanie. „Ne-a plăcut procesul, ne-a plăcut să studiem compania, să căutăm un nume nou și ne-am gândit atunci că n-ar fi o idee rea să ne specializăm pe acest lucru. Așa s-a născut Namzya”, spune Marcela, cofondator al agenției de naming.

Antreprenoarea este de părere că în domeniul său de activitate există două lucruri care certifică expertiza agenției pe care o conduce alături de partenera sa: portofoliul de clienți și recunoașterea presei de specialitate. „Forbes Romania 30 sub 30 a reprezentat o importantă validare pentru noi, ca specialiști în naming. În urma aparitiei noastre în acest top am fost contactate de numeroase companii românești pentru a lucra împreună pentru diferite proiecte de naming. Mulți dintre oamenii care ne-au contactat ne-au spus că ne-au gasit în Forbes Romania și ar dori să lucram împreună”, spune Protan Sărmășan.

Printre cele mai provocatoare lucruri în domeniul extrem de dinamic al naming-ului este timpul, unde „de multe ori am fost nevoite să livram un întreg proiect chiar și în 72 de ore, începand de la…zero”, adaugă Andra Guțui. 

Un lucru notabil este faptul că în decursul celor cinci ani de activitate, Namzya a colaborat cu peste 50 de companii importante din toate colțurile lumii. „ Am creat nume de produse și servicii direct cu echipele de la sediile centrale, pe aproape toate continentele: Europa, Asia, America, Africa de Sud. Vorbim de companii precum Nissan Motor Corporation, Automobili Lamborghini, Philip Morris International, MAN Truck & Bus, Beko, Wella, Franke, Nespresso, Rimowa, Lavazza, Kenwood, Loro Piana, Saint-Gobain, Euroclear, Johnson Matthey, Bianchi Industry, Art Fertility Clinics și mulți alții. Numele create de noi sunt purtate de mașini pe străzi, de electrocasnice mici și mari în casele oamenilor, textile de lux, clinici medicale din Orientul Mijlociu, valize de lux în aeroporturile lumii, iar lista poate continua”, afirmă Marcela Prodan Sărmășan.

Un vis împlinit

Andra Guțui și Marcela Protan Sărmășan și-au îndeplinit cu succes toate obiectivele profesionale propuse de la lansarea agenției de naming și până în prezent. Fiecare etapă a adus în mod natural noi realizări care au alimentat entuziasmul echipei formată doar din cele două cofondatoare. Una dintre acestea este denumirea unui model Lamborghini unicat, Invencible, care reprezintă un moment de apogeu în cariera Namzya. Aceasta este un prototip care marchează sfârșitul producției de mașini super sport propulsate de motorul cu ardere V12 în perioada premergătoare erei hibridului. „În 2019 ne aflam în Elveția, la Geneva Motor Show, unde avea loc lansarea primei noastre mașini, faimoasa Altroz, deținută de compania indiană Tata Motors. Când am ajuns în dreptul standului Lamborghini ne-am dorit să intram pentru a vedea mașinile mai bine, dar ni s-a cerut o invitație pe care nu o aveam. Așa că, în fața gardului care era între noi și aceste mașini spectaculoase, ne-am propus ca următorul model de Lamborghini nou lansat să fie denumit de noi”, rememorează Andra Guțui. Patru ani mai târziu, „Invencible” a devenit realitate.

„From Romania, 

From Namzya Girls, 

With Love!

Este semnatura cu care terminam orice anunțare a unei lansări. Și ne dorim să demonstrăm în continuare că România poate să fie în liga I a lumii în orice domeniu își dorește. Prin ambiție, perseverență și multă determinare!”

mărturisesc Andra Guțui și Marcela Prodan Sărmășan

Fondatoarele primei agenții de naming din România sunt de părere că cel mai important lucru pe care l-au învățat din toată experiența pe care au avut-o cu Namzya este faptul că perseverența poate fi una dintre cheile succesului.„ Un <> primit la un moment dat, nu este un <> definitiv. Bineînteles, perseverența noastră a existat pentru că știam că există o nevoie pentru serviciile noastre, știam că toate aceste corporații creează nume de produse în mod constant. Nevoia există, iar noi știam acest lucru. O parte dintre cei mai importanți clienți ai nostri a fost câștigată după câțiva ani de la prima încercare. Avem nume foarte mari în portofoliu care ne-au spus „nu” de câteva ori, iar apoi au devenit clienți recurenți pentru care am creat multe nume de brand”, spune Marcela Prodan Sărmășan.

De asemenea, Andra Guțui punctează că principala provocare și oportunitate în zona de naming este adaptarea la noile nevoi, într-un context în care aplicațiile care folosesc inteligența artificială pot deveni un pilon important de suport. 

„Am fost la curent cu tendințele din industrie dinainte de a fonda Namzya. Când ne-a venit ideea creării unei agenții specializată în naming, ne-am alocat jumătate de an pentru a studia piața la nivel global. Timp de șase luni noi ne-am documentat, am cautat să vedem dacă există astfel de agenții, în ce tari, ce tip de clienți au în portofoliu. După ce am fost sigure că există un loc pentru noi pe piață, atunci am pornit la drum cu adevărat. În prezent, urmărim destul de mult ce se întampla în zona digitală, ce aplicații apar și ce nevoi satisfac. Urmărim foarte mult ce se întâmplă pe plan internațional, în special pentru faptul că mulți dintre clienții noștri sunt companii globale, așa că orice schimbări au loc la nivel global, ne impactează și pe noi”, conchide Marcela Prodan Sărmășan.



Sursa: www.forbes.ro

Mai multe stiri

Ultimele Stiri