23.2 C
București
sâmbătă, 1 octombrie 2022

Măsuri „preventive”, abia după ce pasagerii unui tren au fost la un pas de tragedie, în pasajul Prejmer. Reacţie la 8 zile după imaginile filmate de Observator

Publicat pe



Grinda făcea parte din structura de rezistență a podului din apropierea localităţii Prejmer. Uriaşa piesă de infrastructură a căzut pe linia ferată care face legătura între Braşov şi Satu Mare. „Incidentul s-a petrecut chiar în fața trenului 4508, un tren Regio, care trebuia să ajungă de la Gheorgheni la Brașov. Mecanicul de tren spune că, în momentul respectiv, circulația feroviară nu era oprită și sunt mai puțin de 100 de metri de la locul în care a oprit trenul, până la locul în care a căzut grinda”, a arătat Claudiu Loghin, reporter Observator.

La un pas de tragedie: grinda s-a prăbușit peste șine

Trenul circula cu locomotivă electrică și un vagon supraetajat. În garnitură erau mecanicul, șeful de tren și doi călători. Atenția mecanicului i-a salvat pe toţi de la un accident teribil. „A căzut în stâlp de ciment, pe linia ferată și s-au rupt sârmele, de sus. Când am ajuns cu trenul aici. Normal că m-am speriat”, povesteşte o călătoare, în lacrimi. „N-a fost avertisment, doar am observat că-i căzut pe linie și asta-i tot”, spune şeful de tren.

Lucrările de consolidare a podului au început pe 30 august. Administratorii au descoperit că marginile grinzilor sunt măcinate, exact în zona de rezistență. Nimeni nu s-a gândit însă să oprească traficul feroviar sau rutier care se desfăşoară sub pod. Întrebat dacă nu trebuia oprit traficul înainte să cadă grinzile, Marian Buzea, șef de punct de lucru, răspunde: „Nu lucram la mișcarea grinzilor. Lucram numai la eliberarea lor în vederea înlocuirii”. 

Traficul de pe pod, interzis după materialul Observator

Observator a arătat în urmă cu doar opt zile cât de şubred este podul şi a tras un semnal de alarmă. „Podul a fost construit în 1984, cu o durată de exploatare de 50 de ani. Așa arată, însă, după doar 38 de ani, zona verticală a uneia din grinzile de rezistență, inima acestui pod”, prezintă Claudiu Loghin, reporter Observator. 

Specialiștii spuneau atunci că astfel de probleme apar adesea la podurile construite înainte de Revoluţie, iar structurile care folosesc astfel de grinzi sunt un adevărat pericol. „S-a măcinat betonul, a rămas doar fierul beton de armătură. Rezistența acestei grinzi este exact pe structura verticală, pe care o vedeți mâncată”, explică Tudor Duțu, director DRDP Brașov.

La cinci metri de locul incidentului, sub grinzi aflate aparent în aceeași stare, traficul rutier pe DN11, între Brașov și Târgu Secuiesc se desfășoară neîntrerupt, pe o bandă. Şi circulaţia feroviară a fost reluată după numai trei ore de la incident. Nu este singurul pod din zonă care stă să cadă. Nu mai puțin de cinci asemenea construcţii din această zonă au nevoie de intervenții urgente de reabilitare, susţin specialiştii. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!



Sursa: observatornews.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri