6.8 C
București
vineri, 31 martie 2023

Noi detalii despre accidentul feroviar din Teleorman. ”Fără nicio discuție a fost și o ciocnire violentă”

Publicat pe


Cele două trenuri implicate, luni dimineaţă, în accidentul din judeţul Teleorman s-au ciocnit violent, afirmă directorul Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

“Fără nicio discuție, marfarul a fost ajuns din urma de trenul de călători și a fost o ciocnire violentă“, a declarat, luni, la Digi 24, Laurenţiu Dumitru.

El a mai precizat că toate aspectele accidentului urmează să fie stabilite prin anchetă.

Anterior, autoritățile anunțaseră că nu a fost vorba de o coliziune. De altfel, informațiile despre incidentul feroviar au fost haotice, luni dimineață.

Mai întâi, au apărut imagini pe rețelele de socializare și informația pe surse că două trenuri s-au ciocnit.

Apoi, prima informație oficială a venit de la CFR SA, care a anunțat că două vagoane ale unui tren privat de marfă au deraiat, iar altul s-a răsturnat, luni dimineața, la intrarea în stația de cale ferată Roșiori Nord.

Ulterior, IGSU a anunțat că un tren care circula pe ruta Arad- Bucureşti Nord s-a oprit brusc, trei persoane au fost rănite și a fost activat planul roșu de intervenție. IGSU nu a spus însă dacă frânarea trenului a avut legătură cu marfarul deraiat.

Abia apoi CFR Călători a venit cu detalii care au clarificat situația: trenul de pasageri s-a oprit brusc, pentru a evita ciocnirea cu trenul de marfă care deraiase.

Mecanicul nu ar fi respectat semnalul roşu

Liderul sindicaliştilor transportatorilor feroviari vine cu acuzaţii grave și spune că mecanicul de locomotivă al trenului de călători nu ar fi respectat semnalul roşu, iar sistemul de frânare automat a intrat în funcţiune.

„Trenul a fost frânat de conductor, îmi spun colegii că impiegatul ar fi comunicat mecanicului de locomotivă că semnalul este pe roşu. A fost o frânare automată, autorizările acolo sunt pe banda rulantă. Nu ştiu cine şi cum, dar va trebui să explice de trenurile respective, că nu te joci cu viaţa călătorilor”, a spus liderul Federaţiei Sindicatelor Transporatorilor feroviari, Rodrigo Maxim, luni, la Antena 3.

De asemenea, liderul sindicaliştilor mai susţine că mecanicul acestui tren Inter-regio ar fi avut puţină experienţă, de circa doi ani, şi nu a stat pe rute principale, ci pe secţii secundare.





Sursa: spotmedia.ro

Mai multe stiri

Ultimele Stiri