„În cazul în care deţineţi o poliţă de asigurare emisă de Euroins România poliţa dumneavoastră de asigurare rămâne în continuare valabilă, producându-şi efectele. Puteţi însă denunţa în orice moment poliţa şi să încheiaţi una nouă la un alt asigurator autorizat. Dacă denunţaţi poliţa şi nu aţi avut daune în perioada de valabilitate de până la denunţare, pentru perioada rămasă aveţi dreptul să vă recuperaţi diferenţa de primă de la FGA – Fondul de Garantare a Asiguraţilor”, se spune în Ghidul informativ UNSAR – BAAR.
Astfel, dacă asiguratul nu îşi exercită dreptul de denunţare a poliţei, aceasta rămâne valabilă, conform prevederilor legale: până la data la care lichidatorul judiciar numit de instanţă o dată cu deschiderea procedurii falimentului denunţa poliţele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului; până la data de valabilitate a asigurării prevăzută în poliţă, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment de către Tribunalul Bucureşti, cu excepţia asigurărilor de garanţii, pentru care termenul este de 150 de zile. Aceasta înseamnă că, în cazul în care valabilitatea poliţei înscrisă în documentul de asigurare depăşeşte unul sau celălalt dintre termenele menţionate anterior, după caz, nu va mai fi asigurat.
Precizările sunt valabile şi pentru situaţia în care este deţinută o poliţa de asigurare RCA emisa de Euroins România. Prin urmare, deţinătorul poate circula pe drumurile publice, iar în cazul unor controale în trafic din partea organelor abilitate, nu va fi sancţionat – poliţa RCA fiind valabilă. Pe scurt, deţinătorul este în continuare asigurat, desigur cu luarea în considerare a atenţionării de mai sus.
De asemenea, în cazul în care asiguratul este vinovat de producerea unui accident rutier soldat cu pagube materiale şi/sau vătămări corporale, terţul păgubit va fi despăgubit în baza acestei poliţe în limitele stabilite de Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 500.000 lei şi prin înscriere la masa credală în cadrul procedurii de faliment care se va soluţiona în primă instanţă de Tribunalul Bucureşti, iar în faza apelului de Curtea de Apel Bucureşti.
În Ghid este prezentată şi situaţia în care o persoană este victima unui accident rutier produs de un conducător auto prin intermediul unui autovehicul asigurat printr-o poliţă RCA emisa de Euroins România.
„Dacă nu aţi avizat încă dauna la Euroins România, aveţi dreptul să o faceţi adresându-vă Fondului de Garantare a Asiguraţilor între data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiara (ASF) de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a Euroins România şi data încetării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului. De asemenea, în cazul în care aţi avizat dauna la Euroins România, dar această societate nu a procedat la deschiderea dosarului de daună, puteţi să vă adresaţi cu o solicitare scrisa în acest sens FGA la sediul acestuia, prin poştă, poşta electronică sau prin alte mijloace de comunicare la distanţă care asigura transmiterea textului solicitării”, se arată în Ghid.
Se vrea plafonarea RCA
Prețurile pentru polițele RCA ar putea fi plafonate la nivelul celor înregistrate în urmă cu un an, potrivit unui proiect întocmit de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Acesta ar urma să fie trimis Ministerului de Finanțe, luni, pentru aprobare. Proiectul mai prevede renunțarea la taxa de 1% pentru asigurători, potrivit unei declarații făcute sâmbătă de un director din ASF, acesta invocând nevoia de stabilitatea pe piața RCA și „pentru a veni în sprijinul cetățenilor”. Aceste două măsuri principale au fost decise de ASF după ce, vineri, a decis să retragă autorizația de funcționare a societății Euroins România, cel mai important jucător de pe piața asigurărilor auto din România. Plafonarea ar urma să fie aplicată „pe următoarea perioadă”, cel mai probabil scenariu fiind de șase luni.
Conform tarifelor publicate luna aceasta de ASF, înainte de această propunere de plafonare, toți proprietarii de mașini ar urma să plătească mai mult cu circa o treime față de aceeași perioadă a anului trecut.
SURSA: BIHON.RO
Citește și: