1.6 C
București
luni, 30 ianuarie 2023

Republica Moldova suspendă licența de emisie pentru șase posturi tv care retransmit propaganda Kremlinului

Publicat pe


Comisia pentru situaţii excepţionale a Guvernului de la Chişinău a aprobat vineri o decizie privind suspendarea, pe perioada stării de urgență, a licențelor de emisie pentru șase posturi de televiziune din Republica Moldova.

TelecomandaFoto: Brenton West / Alamy / Profimedia Images

Posturile vizate sunt: „Primul în Moldova”, „RTR Moldova”, „Accent TV”, „NTV Moldova”, „TV6” și „Orhei TV”.

Conform Deschide.md și ZdG.md, Comisia pentru Situații Excepționale (CSE) precizează că decizia a fost luată „în scopul protejării spațiului informațional național și prevenirii riscului de dezinformare prin răspândirea informațiilor false sau a tentativelor de manipulare a opiniei publice, având la bază lista persoanelor fizice și juridice supuse sancțiunilor internaționale și informațiile disponibile privind controlul exercitat de acestea asupra unor furnizori de servicii media, precum și multiplele constatări din rapoartele de monitorizare ale Consiliului Audiovizualului privind încălcările Codului Serviciilor Media Audiovizuale al Republicii Moldova, implicit aplicarea sancțiunilor pentru lipsa unei informării corecte în reflectarea evenimentelor naționale, dar și a războiului din Ucraina”.

Astfel, se precizează în Dispoziția CSE, „Întreprinderea de Stat „Radiocomunicații” și distribuitorii de servicii media audiovizuale vor sista difuzarea și, respectiv, distribuirea serviciilor media audiovizuale incluse în prezenta dispoziție”. Măsura intră în vigoare imediat.

Premierul Natalia Gavrilița: „La aproape 300 de zile de război în Ucraina, propaganda în Republica Moldova nu a contenit, ba mai mult – aceasta s-a intensificat”

Măsura a fost anunțată și de premierul Natalia Gavrilița, într-o postare pe Facebook.

„Am decis astăzi, împreună cu membrii Comisiei Situații Excepționale, suspendarea, pe durată stării de urgență, a licenței de emisie pentru șase posturi de televiziune: Primul în Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6 și Orhei TV.

Aceste instituții media au încălcat grav și în repetate rânduri Codul Serviciilor Audiovizuale, reflectând în mod tendențios și manipulatoriu evenimentele din țara noastră dar și cele legate de războiul din Ucraina.

La aproape 300 de zile de război în Ucraina, propaganda în Republica Moldova nu a contenit, ba mai mult – aceasta s-a intensificat. În situația în care împotriva țării noastre se desfășoară nu doar un război energetic, dar și unul informațional, avem responsabilitatea și chiar obligația de a ne proteja cetățenii și țara.

Decizia de astăzi are drept scop să securizeze spațiul informațional din țară, să elimine manipularea și propaganda, elemente corupte și deosebit de periculoase, mai ales în perioada dificilă pe care o traversăm”, a scris ea.



Sursa: www.hotnews.ro

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri