6.7 C
București
duminică, 3 decembrie 2023

Rezultatele la Bacalaureat arată falimentul sistemului de Educație. „Acesta este rezultatul pe care Ministerul nu-l comunică”

Publicat pe


Oficial, rata
de reușită a examenului de maturitate este anul acesta de 72,8%, înainte de contestații, dar s-au luat
foarte puține medii de 10 – în București, doar 5, de exemplu. În același timp,
sunt licee întregi unde niciun elev nu a luat Bacalaureatul. Experții susțin că
proporția reală a promovaților la Bac din toată cohorta pentru care statul a
investit este, de fapt, 50%.

FOTO Inquam Photos/Octav Ganea

Rugat să
comenteze procentul reușiților la examenul de maturitate de anul acesta,
expertul în Educație Marian Staș a spus că sistemul se află într-o situație din
aceeași stare de mediocritate consacrată până acum.

„Cel mai important lucru –
și care este mereu ascuns sub preș – este numărul copiilor care au absolvit 12
clase. Pentru că cei 70% reușiți sunt din cei 72%-75% dintre cei pentru care
statul a cheltuit bani, deci înseamnă că proporția reală a promovaților la Bac
din toată cohorta pentru care statul a investit este, de fapt, cam 50%. Acesta
este rezultatul pe care Ministerul Educației nu-l comunică și care pune
lucrurile într-o cu totul altă lumină. Este același trend de consacrare de fapt
a falimentului sistemului public de educație în care ne aflăm acum. În momentul
în care ai zeci de mii de copii care ajung în clasa a XII-a și nu se duc mai
departe la Bac, înseamnă că ceva este profund în neregulă cu filosofia de
proiectare a sistemului de educație cu modul de construcție a examenului de
Bacalaureat și așa mai departe. Marea problemă eludată și față de care toți
stau cu capul în nisip o reprezintă procentul de copii pentru care statul
investește 12 ani în educație și care nu se înscriu la Bac“
, a subliniat Staș.

Cât privește
liceele care nu au niciun absolvent reușit la Bacalaureat pentru că nu s-au
înscris la examene, Staș invită la numărarea atestatelor profesionale: „S-ar
putea să avem o cu totul altă realitate. Înseamnă că este precum în caricatura
în care pui elefantul, girafa și peștele să se urce în copac. Un fel de pat al
lui Procust care în mod cert în momentul de față nu mai dă certitudinea
relevanței unei astfel de evaluări“.

În opinia lui
Marian Staș examenul de maturitate din acest an nu a fost mai greu comparativ
cu alți ani. „A fost absolut la fel. Cel puțin la Română și la Matematică. Și
mai am un comentariu de rușine pentru cei care fac subiectele la Istorie,
pentru că 60 din 90 de puncte la această disciplină au însemnat recunoaștere pe
text și înțelegerea textului, și nu cum să știi Istorie. Subiectele I și II nu
au avut nimic de-a face cu câtă Istorie au știu copiii. Al treilea subiect –
cel care are 30 de puncte din 90 – abia a fost cel care a presupus cunoștințe
de Istorie. Și asta mi se pare rușinos din punct de vedere profesional pentru o
comisie care face subiectele așa, pentru că le face cinic, cu sânge rece,
știind…



Sursa: adevarul.ro

Mai multe stiri

Ultimele Stiri