11.5 C
București
marți, 4 octombrie 2022

„Sunt în prima linie în Mariupol”. Cine este singurul jurnalist străin care însoțește trupele ruse în invazia Ucrainei VIDEO

Publicat pe



Miercuri, 16 Martie 2022, ora 23:05

1421 citiri

Jurnalistul Lu Yuguang, de la postul de știri chinez Phoenix TV, pare să fie singurul corespondent de război care a obţinut acces exclusiv să se alăture trupelor ruse pentru a relata despre războiul din Ucraina, nefiind cunoscute alte cazuri de corespondenţi străini în aceeaşi situaţie, scrie The Guardian.

Cu jachetă și cască, reporterul chinez Lu Yuguang stă pe marginea unui drum, în timp ce un tanc rus trece zgomotos pe lângă el. „Sunt în prima linie în Mariupol”, spune reporterul chinez la microfon. Apoi intervievează un soldat rus care spune că nu este nervos deoarece „luptă de opt ani”. Într-o altă fotografie, Lu vorbește cu un grup de soldați ruși în spatele unui vehicul militar.

Lu, un reporter veteran de război, a relatat din orașele aflate sub atac rusesc de la începutul invaziei în urmă cu aproape trei săptămâni, inclusiv din Mariupol, unde autoritățile locale spun că mii de oameni au fost uciși.

Pe 2 martie, el l-a intervievat pe liderul autoproclamatei republici din Donețk, Denis Pușilin. Lu a spus că separatiștii din Donețk nu se pot compara cu forțele ucrainene, „dar cu ajutorul forțelor ruse, au eliberat 40 de zone rezidențiale. Victoriile continuă să se extindă,” relatează acesta.

The Guardian notează că nu știe de alți jurnaliști străini care să relateze din locuri atât de apropiate de armata rusă.

Ca atare, accesul neobișnuit al lui Lu la armata rusă este în contrast puternic cu cel al altor reporteri. De asemenea, a alimentat întrebări cu privire la amploarea cooperării dintre Moscova și Beijing. De când cele două guverne au semnat un „parteneriat” cu puțin timp înainte ca Rusia să intre în război în Ucraina, Beijingul s-a străduit să echilibreze sprijinul său pentru Moscova cu condamnarea globală a invaziei și a sancțiunilor internaționale.

A căutat să mențină o poziție neutră în conflict, dar refuză să eticheteze actul Rusiei drept o invazie sau lupta drept război și a amplificat narațiunile anti-occidentale, dând vina pe SUA și NATO pentru conflict.

Beijingul a promovat, de asemenea, dezinformarea și teoriile conspirației rusești, inclusiv acuzații fără probe că laboratoarele finanțate de SUA din Ucraina produceau în secret arme chimice și intoxicările presei de stat ruse că președintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a fugit de la Kiev.

Lu este un jurnalist cunoscut în China. Conform profilului său de pe site-ul „Phoenix TV”, precum şi a descrierii sale din presa chineză, Lu este un fost ofiţer al marinei Armatei Populare de Eliberare, care a trăit mai mulţi ani la Moscova. În tot acest timp, el a acoperit o serie de evenimente de partea Rusiei, inclusiv războiul din Cecenia, unde ar fi avut parte de protecţia armatei ruse.

Guvernul şi armata rusă l-ar fi recompensat cu numeroase premii pentru reportajele sale. Se spune că postul unde lucrează întreţine relaţii bune cu figuri de informaţii din Rusia.

Profesorul Steve Tsang, directorul Institutului Soas din China, e de părere că jurnalistul ar fi putut obţine dreptul de a se deplasa alături de armata Moscovei prin prisma conexiunilor sale cu Rusia sau datorită sprijinului acordat de China administraţiei de la Kremlin.

„Nu se exclud reciproc. Cred că putem fi siguri doar de faptul că Rusia nu ar permite unui jurnalist străin să se amestece cu forţele ruse decât dacă are certitudinea că acesta urmează să le înfăţişeze eforturile într-o lumină pozitivă. Faptul că Lu se află printre ele ar trebui să fie o dovadă a faptului că autorităţile ruse îl cunosc suficient de bine astfel încât să aibă siguranţa că nu va scrie nimic critic cu privire la eforturile de război ale Rusiei”.

Relatările sale din Ucraina au inclus dezinformarea rusă, că peste 1.000 de oameni sunt ținuți ostatici ca scuturi umane de militanții ucraineni. Pe de altă parte, interviurile sale cu civili ucraineni i-au atras şi acuzaţii cum că ar fi dat naştere unor „zvonuri” pro-Ucraina şi că relatările sale sunt deformate de preconcepţii sau lipsite de obiectivitate.





Sursa: ziare.com

- Reclama -

Mai multe stiri

Ultimele Stiri