16.5 C
București
duminică, 4 iunie 2023

Ford are o țintă ambițioasă de profit pentru 2026

Publicat pe


Săptămâna aceasta am tot avut diverse știri despre Ford (F). Producătorul american de mașini este principalul competitor pentru Tesla dintre producătorii tradiționali și toate deciziile de business din ultimul an au fost îndreptate pentru electrificarea cât mai rapidă a gamei.

Ford (F) va investi 4,5 miliarde de dolari într-o uzină de procesare a nichelului din Indonezia pentru a-și asigura aprovizionarea cu acest mineral cheie utilizat în bateriile mașinilor electrice. Procesarea este așteptată să înceapă în 2026 și va ajuta compania să își atingă target-ul de producție de 2 milioane de mașini electrice pe an. În acest moment Ford produce modelele electrice Mustang Mach-E, pick-up-ul F-150 Lightning și van-ul E-Transit la fabricile din Cuautitlan (Mexic), Detroit și Kansas City.

În urma investițiilor făcute în fabrica din Mexic, necesare pentru a permite dublarea producției orare, Ford a început să mărească producția de Mustang Mach-E la începutul lunii martie. Ținta anuală de producție pentru acest model este de 210.000 de unități produse până la finalul anului.

Modelul Ford F-150 Lightning este cel mai bine vândut pick-up electric în SUA și știm cu toții preferința americanilor pentru acest tip de mașină. Și va mai rămâne o perioadă – până la apariția Cybertruck-ului celor de la Tesla. După o oprire a producției la fabricile din Detroit pentru aproximativ o lună datorată depistării unor probleme la baterii, pick-up-ul a revenit pe liniile de fabricație acum o săptămână.

Ford (F) va investi 2 miliarde de dolari și în această uzină din nordul SUA pentru a mări producția pick-up-ului pentru care există o cerere uriașă: prețul pentru acest model pornește de la 60.000 de dolari pentru versiunea Lightning, pentru care compania are producția asigurată pentru întreg anul 2023 și ajunge la 76.000 de dolari pentru varianta intermediară Lariat și chiar la 98.000 de dolari pentru varianta Platinum.

Pentru cel de-al treilea model full electric al Ford (F), de asemenea cel mai bine vândut model din gamă, sunt prevăzute investiții noi în fabrica din Kansas pentru creșterea producției anuale la 38.000 de modele. Vânzările van-ul E-Transit în februarie au crescut cu 677% față de anul 2022 la 404 unități iar creșterea ar putea fi și mai mare în a doua jumătate a anului în urma oportunității apărute prin încetarea acordului exclusiv al Rivian cu Amazon pentru modelul său de van.

Compania a prezentat joia trecută și noua structură de raportare financiară compusă acum din trei unități de afaceri: divizia tradițională axată pe motoare cu combustie denumită Blue, divizia pentru clienți profesioniști denumită Pro și divizia pentru vehicule electrice numită Model e. Având în vedere această structură, Ford a republicat și rezultatele financiare pentru 2021 și 2022 și, astfel, am avut primele date referitoare la pierderile diviziei EV care s-au ridicat la 900 de milioane de dolari în 2021 și 2,1 miliarde de dolari anul trecut. Aceste pierderi nu sunt surprinzătoare dacă avem în vedere pierderile comparabile avute de Tesla la același nivel de producție și vânzări.

Privind în viitor, Ford țintește o marjă de profit operațional de 8% și un profit de 5 miliarde de dolari pentru divizia electrică până în 2026. Pentru a atinge acest obiectiv, afacerile diviziei ar trebui să crească anual cu o medie de aproximativ 80-90%. Ținta este măreață și cred că Ford are capacitatea de a se apropia de ea în ciuda competiției tot mai încinse în acest domeniu, al mașinilor electrice.

Acțiunile Ford (F) au înregistrat o scădere de peste 30% anul trecut datorată în primul rând scăderii generalizate a pieței dar și problemelor interne ale companiei – începând de la reorganizarea diviziilor de business până la pierderea netă de la final de an. Dacă se va mai liniști și inflația iar dobânzile vor reveni la niveluri mai prietenoase cu creditele, vânzările de mașini și mai ales cele electrice vor avea un trend accentuat de creștere spre anul 2025, asta bineînțeles în absența unor evenimente potrivnice neprevăzute.

Cred că este clar pentru toată lumea că Ford nu este Tesla – deși putem compara nebunia lui Elon Musk cu geniul lui Henry Ford, dar dacă compania va reuși să își atingă țintele de electrificare în următorii ani, cu siguranță și prețul acțiunii va intra pe un trend ascendent.



Sursa: zonait.ro

Mai multe stiri

Ultimele Stiri